Frispel

sedan 2001

Veckans fråga: Widebodyspel, bra eller dåligt?

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2224
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Det verkar som att ca 2/3 av dom som röstat gillar widebodys och resten gör inte det.

Personligen har jag svårt för widebodyspel. Dom ser oproportionerliga ut (läs: klumpiga och fula) och har en tendens att spela ganska långsamt. Kalla mig konventionell, men jag tycker ett flipper ska vara av standardtyp.

Vad tycker ni om widebodyspelen? Vad gör dom bra, eller dåliga?

Trots att jag är widebody-motståndare så gillar jag några av widebodyspelen, men då är det andra saker med dessa spel som jag gillar. Jag gillar dom alltså TROTS att dom är widebody.

Tyvärr har jag endast provat fyra av de sju WPC-widebodyspelen:
Twilight Zone (Mycket bra)
Indiana Jones (Bra)
Popeye (Bättre än sitt rykte)
Demolition Man (Sämre än sitt rykte)

Men jag har sett att det finns SFS-medlemmar i Uppsalatrakten som är ägare till:
Star Trek TNG
Judge Dredd
Roadshow

Så jag hoppas kunna avlägga en visit någon dag för att få provspela dessa. :-P


« Senast ändrad: maj 16, 2003, 19:37:45 av LDK »


Apangra

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 242
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
hmm ska inte the shadow ta popeyes plats!?

Du är välkommen hem till mig för provspelning!


MVH / Henrik


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2130
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag gillar dem helt enkelt för att det får plats lite mer av allt. Det där med "less is more" har jag aldrig trott på. Det stämmer nog att de är lite långsammare, men jag kan ibland uppskatta spel som är lite mer "eftertänksamma" och inte bara toksnabb  action. Misstänker ett det finns en ellar annan Gävlebo som inte håller med...


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
MCR: nja... Alltså, jag gillar tex. Twilight Zone  trots att jag och KGB konstaterade att det påminner ganska mycket om att spela schack. ;-) Nåja, inte är det speciellt snabbt i alla fall.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2224
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Apangra: Man tackar! :-)

The Shadow är inget widebodyspel så vitt jag minns(?).

MCR: Less IS more! :-D Ingen slump att jag tycker widebodyspelen är för "plottriga"...
« Senast ändrad: maj 17, 2003, 19:20:09 av LDK »


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
För mig är det två olika spel...
Widebody´s har massor med extra space och ofta mer "toy´s", men dom har en gemensam nämnare: slowmotion!
Trots att JD har ett visst flyt och speed så känns det inte som nåt snabbt spel.
Widebody´s är coola, men dom spelar i en annan division än vanliga spel.

STTNG är dock ruskigt snabbt, så då håller inte detta resonemang längre!

Hmmm...det håller nog inte med att säga att widebody´s är slöare överlag, återigen är det designen som avgör.

Stefan


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2224
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Jag skulle vilja hävda att det krävs en flow-mästare för att få ett widebodyspel snabbt...jag säger bara Steve Ritchie! :-P


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
Efter att ha spelat Attack From Mars konstant i ett par dagar så måste jag bara flika in att Steve Ritchie inte har en SUCK mot brian eddy.;-)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2388
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Ja jösses, tänk om mäster Eddy hade fått designa ett widebodyspel det kunde ha blitt nåt...


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 329
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Alla spel blir slöa när man stället in dom utan lutning. Vilket Good luck automatservice roar sig med. De tror att de slipper serva dem då för att man ska orka upp i ramperna utan att flipprena spänns...

Det jag menar är att hur snabba spelen är handlar väl mycket om hur lutningen är. Jag tycker inte om när spel lutar för lite. Mycket sämre känsla då. Svårare att rädda bollarna när de kommer på sidorna. Tycker jag iaf... :)

Ett skräckexewmpel på ett slött spel är TSPP. MAN SOMNAR... Det händer inget i det där tråkiga spelet. !"#¤%&
Jag spelar det lite ändå... :)

Förresten är demolition man inte alls sämre än sitt rykte! DM äger! :)
« Senast ändrad: maj 18, 2003, 17:43:22 av S P »


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2224
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Snälla förklara vad det är som gör detta spel bra... Lycka till...:-P


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
Vad som gör DM bra?
Grymt flyt, massor med ramper och kombos!


Patrik

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 620
    • Visa profil
  • Stad: Landskrona
STTNG är sjukt snabbt... och ännu svårare...

Och Widebody.


Menar på mitt gamla STTNG kunde kulan komma så fort ner i vänster outlane så att kickern inte hinner med att skjuta upp kulan igen... då går det undan.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2224
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Nu har jag provspelat STTNG och Roadshow för första gången. Två riktigt trevliga spelupplevelser. Framför allt STTNG, som effektivt bevisar att widebody-spel INTE MÅSTE vara långsamma. Är spelen sedan så välputsade som Henriks(Apangras) spel är, så blir till och med Roadshow snabbt! :-)

Nu återstår bara för mig att få prova Judge Dredd...


Tags: