Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - monstret

Sidor: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 10
76
Flippersnack / Platser kvar till SPP på lördag?
« skrivet: februari 26, 2004, 14:27:23 »
Det finns platser kvar och ni är hemskt välkomna! :)

77
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: februari 24, 2004, 13:37:50 »
FYI:
Det ryktas om att Corvette blir utbytt mot Indy500, detta gäller både fredag och lördag.

För Pricka poängen föreslår jag då Addams Family istället, och poäng att pricka blir isåfall 31.415.920.

78
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: februari 24, 2004, 10:59:38 »
Utöver den hand du valt att spela med är näsan den enda kroppsdel som får vidröra flippret! Jag hoppas på att få se många kreativa lösningar. :)

79
Flippersnack / Enhandsflipper?
« skrivet: februari 22, 2004, 14:16:02 »
På Stockholm Pinball Party praktiseras enhandsflippervarianten där du får flytta din valda hand mellan flipprarna.. Du får inte heller använda den andra handen för nudgning eller annat.

80
Flippersnack / Enhandsflipper?
« skrivet: februari 21, 2004, 03:58:53 »
I den här gamla tråden har det också diskuterats enhandsflipper.

Enahanda skryt

Jag ser verkligen fram emot att se hur folk spelar enhands på Stockholm Pinball Party, jag tror det kan bli en av de roligaste grenarna. :)

81
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: februari 20, 2004, 20:22:01 »
Och nu är det dags att avslöja line up:en för SPP-tävlingarna! (Givetvis med förbehållet att det kan ändras i sista stund ifall något spel är trasigt eller utbytt.)

Bäst på en minut:
DM - Man KAN ta starta multibollen och ta en superjackpot på mindre än 50 sekunder!
TOTAN - Snurra lampor eller gå på fireballs?

Pricka poängen:
WCS & Corvette - Bägge två har relativt enkla system för att räkna ut bonus.. Mitt förslag är att poängen som ska prickas är 314.159.260.

Blindflipper:
SS & IJ - Spel som kan ta alldeles för lång tid att spela annars!

Parflipper:
CV & MB - Bägge spelen har roliga saker att sikta på med bägge flipprarna..

Enhands:
AFM & TOM - Bägge två är bra enhandsflipper, då man kan köra ramper och loopar och få bollen fint serverad till flipprarna. (Och jag regerar så hårt på enhands-afm!)

Jag tycker själv att jag motiverat valen ganska bra, så era chanser till att få oss att byta spel är minimala. Kommentarer är dock alltid kul att läsa!

Kvar blir då Dr Who, STTNG, TZ, MM och TAF att "ströspela" på, köra stpb-utmaningar om rankingpoäng, eller varför inte spela om en öl? :)

82
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: februari 16, 2004, 11:39:39 »
KGB: Nyfiken i en strut!

Men ett av dina alternativ är rätt iallafall. :)

Edit: Vi kommer dessvärre inte att kunna stå för transport av vinsten, det får vinnaren lösa själv.

83
Tävlingar / Flipper SM 2004!
« skrivet: februari 12, 2004, 16:29:03 »
Bra initiativ Mikke!

Eftersom så gott som samtliga av de som anmält intresse av att arrangera nästa års SM, samt alla fyra hjältarna från 2003 finns samlade i Stockholm under SPP/SÖM näst-nästa helg, föreslår jag att vi kör ett första uppstartsmöte på lördagen, strax innan själva tävlingen. (Max 30-40 minuter, på, eller i närheten av Lasergame)

Lite förslag på punkter att ta upp:
* Väldigt kortfattat, vem kan göra vad? Hur mycket tid kan ni tänka er att lägga ner?
* Datum för tävlingen, så vi kan börja göra en tidsplan, boka lokal och annat..
* Ska det bli ett SM eller Swedish Open?

Vad säger ni andra?

//Linnea

84
Hårdvara / AFM: Träffar på skeppet registreras inte alltid...
« skrivet: februari 11, 2004, 15:01:59 »
Hallå!

Mitt Attack har börjat bråka med mig! I 50% av fallen fungerar det som det ska, skeppet "exploderar" när man skjuter ned kulan i skeppet. Däremot så händer det ibland (ca 30% av gångerna) ingenting, och då och då (20%) får jag en lock istället.

Hur löser jag detta? Det är inte alls roligt att ta en dirty pool utan att få något för det, och det har blivit ännu svårare för mig att få rula universum.

Mvh
Linnea

85
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: februari 09, 2004, 11:55:37 »
Citera
Slutspel
Spelarna delas in i fyrapersonersgrupper enligt följande:
I: Vinnaren i grupp A, vinnaren i grupp B, tvåan i grupp E och tvåan i grupp F
J: Vinnaren i grupp C, vinnaren i grupp D, tvåan i grupp G och tvåan i grupp H
K: Vinnaren i grupp E, vinnaren i grupp F, tvåan i grupp A och tvåan i grupp B
L: Vinnaren i grupp G, vinnaren i grupp G, tvåan i grupp C och tvåan i grupp D


De två bästa i grupp I och de två bästa i grupp J bildar sedan en semifinalgrupp, de två bästa i vardera grupp K och L bildar den andra semifinalgruppen.


Jag antar att grupp L är vinnarna i G och H..

Dessutom borde det väl vara bättre om semifinalerna bildas av grupp J & K, och I & L, för att undvika att ettan och tvåan i originalgrupperna möts igen redan i semi?

86
Flippersnack / Bangbacks etc. = fusk?
« skrivet: januari 28, 2004, 17:07:45 »
Hittade följande i reglerna för utmaningar på Stpb (taget direkt från Bowens "Rules and Regulations for the Pinball Rating System")

- No bang backs, no death saves.  A Lazarus ball (lucky bounce death save) is fine, but absolutely no influence can be put on the ball.

Gillade uttrycket "Lazarus ball". :)

87
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: januari 28, 2004, 15:31:38 »
Nu är reglerna så gott som spikade. Det blir bäst på en minut, för de som vill tävla "på riktigt" finns ju Stockholm Öppna dagen efter.

Vad det gäller pricka poängen så försvinner tjock-momentet, däremot blir det 0 poäng vid tilt. Man får nyttja alla tre kulorna om så behövs, men är man nöjd redan efter första eller andra kulan så behöver man inte spela mer.

För enhandsflipper gäller att enbart näsan är tillåten kroppsdel, bortsett från spelhanden.

88
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: januari 27, 2004, 11:58:44 »
Då ska vi se! Lite regeländringar som jag, Mats och Johan pratade om igår..

Bäst på ? minut: Vad sägs om en kompromiss, bäst på 90 sekunder? :)

Pricka poängen: Det är helt OK att bli tjock, men istället blir det noll poäng vid tilt!

Enhandsflipper: Eventuellt får vi förbjuda flipprande med fötter/knän (näsa är fortfarande ok!).. I vilket fall som helst får man definitivt inte sitta på stol/pall/tunna och flippra med knä/fot!

Nå? Vad säger ni?

89
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: januari 24, 2004, 00:00:38 »
Angående bästpåenminut-tävlingen så handlar den mer om taktik än skicklighet. Jag tror visserligen inte att 2-minuters skulle skapa några enorma köer iofs, de andra grenarna tar nog längre tid.

Och så pricka-poängen. Vi får helt enkelt välja ett ganska svårkontrollerat spel. Att hoppa omkring i slingshotsen kan ju vara rätt riskfyllt. Att risken finns att bli tjock är elakt, men det är jag med! (Både tjock och elak!) Fast LDK har nog ändå en poäng, om det blir långa köer till spelen är det kanske lite väl taskigt med tjockheten. Vi får diskutera tjockandets vara eller icke-vara i festkommittén.

Kul att ni kommer, hoppas ni kan dra med er fler trevliga människor.

Glöm inte heller bort den RIKTIGA tävlingen som går av stapeln på lördagen!

90
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: januari 23, 2004, 16:21:11 »
Här kommer första utkastet till reglerna för tävlingarna under Stockholm Pinball Party. Kommentarer/förslag mottages tacksamt!

______________________________________________
Tävlingsregler - Stockholm Pinball Party

Allmänt: Ingen tävlingsavgift förutom själva entréavgiften. 10 av spelen kommer att vara reserverade för tävlingsgrenarna, 2 olika spel för varje gren. De två bästa vid varje spel går vidare till finaler. (4 per gren). Vid varje spel finns en "kölista" där deltagarna får skriva upp sig. Vid kö spelas fyra parallella omgångar på spelen. Man kan få fler kvalificeringsförsök, men de som inte spelat något försök tidigare har alltid förtur på listan.

Vänta ALLTID på att scorekeepern startar en omgång. Försöker du tränga dig i kön eller trycker in nya spel utan att scorekeepern skrivit ner poängen hamnar du garanterat sist i kön.

Slamtilt: En medveten slamtilt ger dig exakt 0 poäng. Om någon av dina motspelare inte spelat klart alla sina kulor får de ett nytt försök. Skulle de dock få lägre poäng än de hade innan slamtilten får de välja att behålla den gamla.

Bäste allround-spelare: För plats 1-5 på varje spel delas 5-1 poäng ut, den som får flest poäng vinner allround-priset. Bara den bästa placeringen på respektive spel räknas. På par-flipper får bägge medlemmarna i paret poäng. Maxpoäng är alltså 50 poäng.

Final: Om samma spelare skulle ligga på plats 1 eller 2 på två spel i samma gren stryks en av placeringarna, så trean kan ta finalplatsen. Om samma spelare har en förstaplats och en andraplats är det andraplatsen som stryks. Är det två första- eller två andraplatser lottas det.  

Grenar:

Bäst på en minut: Säger väl sig självt? Du har en minut på dig att ta så många poäng som möjligt. (OBS! Max tre kulor får avverkas! Om du nu hinner tappa alla tre kulorna på under 60 sekunder får du inte starta ett nytt spel :) ) När en minut har gått får du inte flippra eller stöta mer på spelet, men eventuell bonus får du givetvis.

Parflipper: Här får du hitta en lagkamrat, och komma överens om vem som sköter vilken flipper. Sidbyte får inte ske när en kula är i spel. OBS! Försök vara så monogama som möjligt, det blir ju knepigt om du är med i två olika lag i finalen. För kösystemet gäller att ingen av medlemmarna i ett par får ha spelat tidigare för att få förtur.

Enhandsflipper: Välj själv om du vill spela med vänster eller höger hand. Den handen du INTE spelar med får inte användas för att skjuta upp kulan/nudgea/tilta/video modes eller något annat. Däremot får du gärna använda knän/fötter/näsa/whatever om du tror att det kan hjälpa. Bäst poäng på tre kulor vinner.

Pricka poängen: Du ska hamna så nära en specificerad poäng som möjligt, UTAN att komma över den (bli tjock!). Det ÄR tillåtet att tilta. Även här får du använda alla tre kulorna om det behövs.

Blindflipper: Området över flipprar och slingshots täcks över, du har tre kulor på dig att få ihop så många poäng som möjligt.

Sidor: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 10