Frispel

sedan 2001

Scared Stiff spiderhole problem

peter j

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: malmö
Hej!

Jag har ett problem med mitt SS, kanske någon här kan hjälpa mig?
Vid varje ny kula är spider hole tänd. Det behövs alltså ingen högerramp för att tända den. Detta funkar sedan under spelet, man tänder alltså spider hole med att skjuta i högerrampen. Den ger felsökning på switchen i högerrampen, men den funkar ju fram tills nästa kula är på ingång..

Någon som har ett förslag på lösning av detta?

Peter


Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
På alla Scared Stiff jag spelat har Spider Hole betett sig så.
Kanske finns det nån inställning som motverkar detta? Försöker plocka hem SS-manualen på ipdb, men det går seeeegt...

Förstår inte riiiiktigt problemet dock. Registrerar högerrampen träffar? Kan du tända Spider Hole under spel?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Spider Hole ska vara tänd vid varje ny kula. Rampen kan ju registrera ett fel i en switch ändå. Vilken switch är det som krånglar, in eller ut? Det sitter väl en opto i ingången som på BB-rampen?


peter j

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: malmö
Det går att tända spiderhole under spelet, genom att skjuta i högerrampen.
problemet!? är som sagt att den automatiskt är tänd vid en ny kula..
Konstigt är också att felmeddelande kommer upp på höger ramp.. (check..)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Kör ett switchtest och kolla vilken det är. Ramper brukar funka ändå - bara utgången registrerar.


peter j

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: malmö
Switch 45 right ramp enter

om det är utgången som registrerar spider hole, vad gör då den första switchen?



peter j

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: malmö
jag kan inte hitta i manualen vad den gör..

är det ett ljud eller skojar du?:-D


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Nja, det det beror på vad du menar med varje ny kula. Jag tror att standard settings är att spider hole är tänd vid varje ny kula, men inte efter lock och extra boll vid normal settings...


peter j

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: malmö
ok. tack för tipsen!

suveränt forum, det här!

Peter


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Och på rak arm vågar jag inte svära på om halvramper, alltså lösa skott som kommer tillbaka eller som ramlar ner vid dead heads, ska trigga spider hole/räknas som rampträffar...


peter j

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: malmö

peter j

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: malmö
När ni verkar så hjälpsamma måste jag passa på att fråga om en annan grej..

samma flipper, shaften som öppnar kistlocket till coffin alltså den som petar upp locket.

Jag har en sån, men om jag ska sätta fast den i anslutning till coilen, hur tar jag loss "kolven"?

nån av er som har en smart lösning?

Peter


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Borde gå att se i manualen. Har inte min här, men jag ska kolla på just det där eftersom den inte orkar peta upp kistlocket om fjädern sitter på.