Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - JOE

Sidor: 1 ... 21 22 23 24 25 ... 27
331
Flippersnack / STOCKHOLM PINBALL PARTY 27-28 februari
« skrivet: februari 09, 2004, 00:08:40 »
"dröm sött å vakna blött?" LOL :-D

332
Flippersnack / Junk Yard
« skrivet: februari 09, 2004, 00:05:06 »
run from spike video-modet har jag bara haft ett par gånger eftersom jag brukar börja med att ta "the toaster-gun"
När man har kommit till en viss nivå blir video-modet inte svårare, man får ganska bra poäng även om man misslyckas. Efter att man träffat tjejen så måste man skjuta ytterligare tre skott på hunden. Så i början på de lägre nivåerna kan man om man är tarv på poängen (vilket man självklart är:-)) skutahunden två gånger först sedan tjejen och sedan hunden 3 gånger. Och det är väldigt sällan man får slut på ammo, jag brukar skjuta mellan 3-8 "toasts" per video mode beroende på nivå.

333
Flippersnack / Junk Yard
« skrivet: februari 08, 2004, 12:20:12 »
Video-modet förblir dessutom lika enkelt hela tiden.

334
Flippersnack / Junk Yard
« skrivet: februari 08, 2004, 12:15:41 »
Angående Video Mode på JY, så får du första gången 100K per skott på hunden och 200K för att klara uppdraget vilket totalt ger 500-700K
För varje gång du tar video-modet ökar värdet en gång så andra gången får du 1 - 1.4M, tredje gången 1.5 - 2.1M osv. Tjugonde gången är det tex värt 10-14M...

335
Flippersnack / Nummerplåtar
« skrivet: februari 07, 2004, 20:09:27 »
Såg en KME xxx igår kväll.
Silvermetallic Audi A6, så det är bara att än en gång konstatrera att MCR:s teori stämmer:-P

336
Flippersnack / Sämsta kickout
« skrivet: februari 07, 2004, 19:54:24 »
Hela spelet är så hemskt att ingen borde utsättas för den upplevelse det innebär att spela det.  AFM-kickouten kan under multiboll bli lite elak om det är mer än en kula i hålet. Sedan måsta jag tillägga (off topic) att designen på Merlins Magic saucern i MM är dunderkass, även om själva kickout-funktioner är helt ok. Tycker även att kickouten på WCS'94 (final draw) kan vara elak och skicka kulan alldeles längst ut på vänsterflippern.

337
Flippersnack / Spel med "flow"?!
« skrivet: februari 06, 2004, 04:13:51 »
Instämmer till 100% i vad KGB säger, det enda som flyter på NF är ju jumpet och möjligtvis loopen. Rampkombot på Rollergames är en favorit (det är väldigt likt ST:TNG kombot) även lock-combot på indy500 är skönt men tyvärr stannar ju kulan där. Gillar även flowet i The Getaway HS2.

Eddy har också bra flow, särskilt i shadow, men även i AFM och MM.
KGB: har du som stolt shadow-ägare klarat 7-way-combot? Jag har "bara" fixat 6-way.

Popadiuk fick till flytet ovanligt bra i ToM, CV har hyfsat medans TOTAN saknar det totalt. (Någon som kan mata tiger-loopen?)

Skönaste combospelet alla kategorier är ju JM: inget kan slå typ: vä loop, vä ramp, spinner loop, hö loop, hö ramp, crazy bobs

338
Hårdvara / Viktig AFM-mod
« skrivet: februari 05, 2004, 19:17:25 »
Marsianerna ser helt sinnessjuka ut!

339
Köpes / S: 70-talsspel i sthlms-omr 800:- !
« skrivet: februari 05, 2004, 19:15:53 »
Kikade lite på blocket och såg denna annons: Länk

Tänkte att om jag lägger länken här så är det säkert någon som blir glad.

340
Flippersnack / Musik på hjärnan
« skrivet: februari 05, 2004, 18:51:07 »
Här uppe i dalarna har jag funnit citat av typen "Grab a pitchfork and come with me" samt "would you look at the size of that cow" mycket användbara.

341
Flippersnack / Nummerplåtar
« skrivet: februari 05, 2004, 18:45:49 »
MCR: I princip skulle man kunna säga att det du säger stämmer. Tyvärr måste du äga en bil för att kunna ha en personlig nummerskylt. Priset är 6000:- för tio år. När du väl fått din skylt går det säkert utmärkt att hänga den runt halsen. Mer info: personlig skylt

Av allt att döma är fortfarande både tilt och flipper lediga. Först till kvarn!

342
Flippersnack / Nummerplåtar
« skrivet: februari 05, 2004, 00:21:56 »
JAg såg en sunkig Saab 900 med regskylten
FEZ 454 idag... En V40 på samma gata som jag bor har regnr JOE 428.

343
Hårdvara / ToM: Höja jackpot i centerrampen, problem
« skrivet: februari 02, 2004, 23:36:02 »
Jag är helt hundra på att det aldrig har gått att jackpotten i center rampen på något av de ex vi haft utställda i falun. (Första romverisionen) Kanske finns det en inställning i någon romverision. Skulle dock inte bli förvånad om det står fel i Rulesheet:et. Beträffande felet på magneterna har jag en känsla av att det är ett vanligt förekommande fel, troligen har det diskuterats en hel del på RGP. Testa en sökning där.

344
Flippersnack / RTU vs. BFTK
« skrivet: februari 02, 2004, 23:04:44 »
Om man jämför de båda poängmässigt, så tycker jag att det känns som om BFTK ger mer poäng. Jag har inte exakt koll men jag tror att BFTK i första fasen ger 2,5 M för varje skott ( catapult, vänster loop, vänster ramp, lock, höger ramp, och höger loop) = 17,5M. Den första fasen kan vara riktig svår att klara om man har oflyt, särskilt lockskottet kan vara svårt att sätta med fyra kulor i spel. Därefter ska man skjuta 6 eller 7 skott på slottet med trollen uppe (om man inte sparat troll-bomber som man vill slösa med) dessa skott ger 5M styck = 30-35M Sista skottet in i slottet ger sedan 50M = ca 100M  (andra gången ger sista skottet 100M The Real Pinball Wizard's anm.) Personligen tycker jag att MM's wizard mode är lite enklare än nå än AFM's wizard mode första varvet, då man kan smacka slottet obegränsat under multiball till skillnad från tefatet. Andra och efterföljande varv är ju RtU löjligt enkelt att nå. Conquer mars lyser konstant och på rom v 1.1 där super jets lampan fortsätter att lysa, behöver man ju bara 5-way combo, martian MB, TA och en SJ vilket ibland kan vara fixat på 5 minuter. (Det kan klaras på 7 skott i single-ball play om man lägger upp det snyggt). BFTK däremot kräver ytterligare 3 kompletta av varje skott, ytterligare 10 troll och värst utav allt en massa nya slott.
Själv tycker jag att BFTK har mer nerv än RtU som ju är busenkelt att klara, särskilt när super jackpoten är högre än 500M. Strategi på Rtu: sikta på superjackpoten och avsluta alltid med ett skott i locken för att snika till dig ett par extra miljarder.

Nu orkar jag inte trötta ut mig själv och andra längre :-)

345
Flippersnack / Rollergames - värde?
« skrivet: februari 02, 2004, 02:50:01 »
Är det någon som sitter inne på info om vad spelet är värt. Kabinettet är repigt men spelplanen är i fint skick.

Sidor: 1 ... 21 22 23 24 25 ... 27