946
Visual Pinball är numera (sedan version 9) licensierat på samma sätt som MAME med öppen källkod.
Tyvärr har det stått lite stilla ett tag verkar det som då VP8 inte uppdaterades så mycket/snabbt så scenen han dö lite. Det gör att alla flipperbord inte har konverterats till att passa nya VP9 än, men det blir fler och fler.
Pussla ihop Visual Pinball(fysikmotorn), vPinMAME(mjukvaru-motorn) och frontend:et Hyperpin så kan man få ihop rätt fina saker:
http://www.youtube.com/watch?v=0u4RVdjK10k
http://www.youtube.com/watch?v=zRoYsv0qYmM
Det enda reela licens-krånglet nu är ju om man vill vara extremt laglig och inte använda ROM:ar till spel som man inte äger. Både VP-folket och PinMAME-folket har en policy att inte släppa något till spel som säljs fortfarande, men rätt snabbt därefter. Dvs, du kan ladda ner och testa spel som Elvis eller LOTR men inte Avatar ännu.
Själv tycker jag inte att fysiken är så väldigt mycket att hurra för, men det beror lite på vilket spel man spelar.
Tyvärr har det stått lite stilla ett tag verkar det som då VP8 inte uppdaterades så mycket/snabbt så scenen han dö lite. Det gör att alla flipperbord inte har konverterats till att passa nya VP9 än, men det blir fler och fler.
Pussla ihop Visual Pinball(fysikmotorn), vPinMAME(mjukvaru-motorn) och frontend:et Hyperpin så kan man få ihop rätt fina saker:
http://www.youtube.com/watch?v=0u4RVdjK10k
http://www.youtube.com/watch?v=zRoYsv0qYmM
Det enda reela licens-krånglet nu är ju om man vill vara extremt laglig och inte använda ROM:ar till spel som man inte äger. Både VP-folket och PinMAME-folket har en policy att inte släppa något till spel som säljs fortfarande, men rätt snabbt därefter. Dvs, du kan ladda ner och testa spel som Elvis eller LOTR men inte Avatar ännu.
Själv tycker jag inte att fysiken är så väldigt mycket att hurra för, men det beror lite på vilket spel man spelar.