Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - rockywuff

Sidor: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 12
61
Hårdvara / Färg på ben IJ och ToM?
« skrivet: december 28, 2007, 20:00:41 »
Citera
RS var tänkt att ha sidorails och lockdown bar i samma blåa färg som benen, men den idén skrotades.


Tur var väl det. RS ger en redan överdoser av blå färg. :)

62
Övrigt / Horror
« skrivet: december 28, 2007, 18:07:13 »
Den här tyckte jag var rätt skoj.. Vad paff man skulle bli om kulan helt plötsligt vägrade vara med längre.. :)

Pinball Fantasy

63
Övrigt / Cola pinball
« skrivet: december 28, 2007, 17:54:17 »
Precis. I Coca-Cola häller de inte fyra kilo socker i varje flaska. :)

För övrigt håller jag med Johan. Önskar att folk hade lite självinsikt när det gäller att avgöra vad som är värt att lägga upp på youtube och inte..

64
Köpes / Angående GI-Kontakt ??????
« skrivet: december 28, 2007, 17:43:59 »
Och vill man slippa problem även i framtiden kan man byta ut alla #44-lampor i belysningen mot #47 som drar drygt hälften så mycket ström som #44.

65
Flippersnack / south park
« skrivet: december 23, 2007, 22:23:07 »
Marthin: Vilket ju säger en del om South Park också, med tanke på vilka skitspel Batman och A13 är.. :)

66
Flippersnack / Spelguider?
« skrivet: december 20, 2007, 22:25:19 »
Spelets namn: Road Show

Skill Shot: Hålet halvvägs upp mot bumprarna från plungern ger en gratis souvenir och 5 miljoner. Poängen ökar med 5 miljoner för varje träffat skillshot. Skjuter man för svagt så att kulan rullar ner i inlane istället kan man skjuta vänster ramp direkt för en bridge out och 10 miljoner (Shooter bypass). Värt att veta är att man har chans på skillshot varje gång det ligger en kula i plunger lane, så du kan ta skillshot igen efter ballsave, efter att du lockat kulor, eller om en airball slänger ner kulan i plunger lane t.ex.

Svåraste skott: Loopen bakom Red. Ingången sitter högt upp på spelplanen och är väldigt trång.

Lättaste skott: Vänster ramp och bulldozer-bladet.

Riskfyllda shot (stor risk för drain om man missar): Beroende på lutning kan ett svagt skott i vänster ramp skicka kulan SDTM. Att skjuta rakt på dozerbladet innebär också en SDTM-risk.

Extraboll-taktik: Lättast är att slaska blast zone. Som default tänds EB efter 7 blasts. Det finns även en extraboll per parti efter 6x bonus, och en att hämta från Flying Rocks. Dessutom finns det två slump-EBs, en i Bob's Bunker och en på hjulet.

Bästa mode: Super Payday och Construction Mania. Du kan utan större problem få en miljard eller mer på en SPD. En bra Construction Mania kan sluta på flera hundra miljoner.

Sämsta mode: Albuquerque. New York är inte heller något höjdarmode utan kan med fördel timas ut.

Bra att veta:

- Bull Whip, Key Chain, Wax Lips, Shot Glass och Rubber Nose har inga matchande städer. Det är mao slöseri med poäng att köpa dem.

- Starta Construction Mania genom att trycka på båda flipperknapparna samtidigt när det står "Uranium ore $3 per chunk" i fönstret hos Bob's. Varje switch är värd 3M i 20 sekunder.

- Satsa i första hand på att ta dig till västkusten och starta Super Payday. Lättaste sättet att håva in miles för att tända Start City är via ramperna, och då får du bonusmultiplier på köpet.

- Under Atlanta-modet, skjut inte blast zone direkt, utan skjut först Bob's Bunker och låt kulan träffa den bakvända standupen på vägen ut, vilket höjer hurryup-värdet med 16M. Skjut sedan blast zone via vänsterloopen och lillflippern för att få dubbla hurryupvärdet. Du kan även skjuta den via högerrampen (divertern skickar ner den till lillflippern) för trippla värdet. Har du Big Blast tänd får du femdubbla värdet, men det är rätt svårt att få till. :)

Här kan bollen fastna: Kulan fastnar irriterande ofta under lillflippern. Varför spelet inte är designat med en stolpe för att förhindra det förstår jag inte. Den lossnar givetvis bara man lyfter flippern, men risken är stor att man rinner ner i outlane om man inte lyckas nudga över den i inlane.

Vanliga fel: Red och Teds ögon och ögonlock fungerar nästan aldrig, men det är rent kosmetiskt. Eddy-sensorn vid dozerbladet tappar lätt justeringen, vilket gör att den antingen reggar för mycket, eller inte alls.

Bra score: 2B+

Normal Replay: Flexar, men mellan 500 och 800 miljoner är rätt vanligt.

Guideförfattare: Mikael Gunnarsson (ROK)

67
Hårdvara / Någon som krossat sitt glas?
« skrivet: december 20, 2007, 21:13:57 »
När jag flyttar till en lya som har plats för ett ordentligt gameroom ska det innehålla en päronboll att avreagera sig på. :)

68
Hårdvara / Någon som krossat sitt glas?
« skrivet: december 19, 2007, 15:24:48 »
Jag läste ett inlägg av en galning på RGP som tyckte att det vore en bra idé att använda fönsterglas i spelet, med motivationen att när det går sönder så går det sönder i ett fåtal stora bitar istället för miljoner små..

69
Hårdvara / Någon som krossat sitt glas?
« skrivet: december 19, 2007, 13:55:26 »
Om man är orolig för att få sitt spel fyllt med glassplitter kan man gå till ett glasmästeri och köpa skyddsfilm för glas.

Det är helt enkelt en transparent, självhäftande plastfilm som man fäster på ena sidan av glaset, och om olyckan skulle vara framme så håller filmen ihop bitarna.

Fast i min erfarenhet så är det sällan glas går sönder medan de sitter på spelet. Härdat glas är väldigt tåligt mot våld i vinkel mot dess yta. Däremot är det lätt att ha sönder glas när man sätter ner det om man är oförsiktig, då det inte alls är lika tåligt mot stötar i glasets längdriktning..

70
Hårdvara / Glas
« skrivet: december 18, 2007, 15:17:37 »
Standardglas är 21 x 43 tum (53,34 x 109,22 cm) och 3/16 tum (4,8 mm) tjockt.

71
Flippersnack / lite olika speltermer....
« skrivet: december 18, 2007, 12:01:46 »
Alla får redigera wikipedia, det är ju hela poängen med den. :)

72
Flippersnack / Flipperkväll
« skrivet: december 18, 2007, 11:10:51 »
Det är väl samma anslutningar till PinLED-displayen som till den klassiska plasmadisplayen? Däremot behöver ju plasmadisplayen sitt driverkort för högspänning.

73
Flippersnack / Dessa handleder
« skrivet: december 18, 2007, 11:09:10 »
Det är med flipprande som med vilken annan aktivetet som helst där man inte rör sig så mycket, den bästa ställningen är nästa. Det finns ingen bästa ställning (ur ergonomisynpunkt då, inte spelsynpunkt), utan byt ställning lite då och då.

Du kan ju prova att spela med handledsskydd också och se om det blir bättre. Det är ju inte för det estetiska värdet som de används i andra sporter, så någon nytta måste det väl finnas.. :)

74
Flippersnack / Nytt bord till storarummet?
« skrivet: december 16, 2007, 22:57:44 »
Tyckte det var rätt snyggt, och man kan ju tänka sig att resten av spelet var bortom räddning, eller att det bara var en lös spelplan som köpts?

75
Flippersnack / Varför, varför, varför?
« skrivet: december 06, 2007, 20:39:19 »
Håller med Marthin, ett Star Wars som inte suger hade suttit bra.. :)

Futurama är också högt på min önskelista. (Good news everyone!)

Sidor: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 12