Frispel

sedan 2001

Vilka bilar rymmer flipper?

kniven · 477 · 135026

ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Citera
Däremot har vi en fördjävla liten hiss i vår trapp.


Tänk den som ändå hade en hiss....


Uncool

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Eksjö
Tänkte lägga till V40 på listan, transporterade ett Getaway II men det krävdes mycket vilja för att få in det :-D Men det går! Med bakluckan stängd.


  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Har fraktat mina spel i den här:

Spelen i fråga är Black Knight, Silverball Mania och Hollywood heat.

Greetings

Jörgen


  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Nån som kan svara på hur stort ett Shadow är i förhållande till andra spel? Det är väl ffa takhöjden som kan bli tajt men vill gärna slippa ta av backboxen... Har tänkt klämma in det i en subaru legacy -05 så hoppas den inte har ändrats för mkt i storlek sen -92.


  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
TS fick inte plats i Subaru Legacy-05 FYI... :-(

Men det är kul att bära flipper i trappor så jag får se det som en stärkande upplevelse :-D


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
det fick alltså inte plats i bilen så du får bära upp det istället?? Brukar du ofta köra personbilar i trappor?:-D:-D
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Freddis

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Kan tipsa om en bil som jag köpte nyss mest för att flytta flipperspel i, men den fungerar utmärkt som bruksbil med. Toyota Yaris Verso. Liten bensinsnål bil där det går att fälla baksätena ner i golvet så det blir helt plant. Kommer till användning under morgondagens spelhämtning.


  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Vilka hjältar det finns här på SFS. Respekt att köpa en bil med huvudsakligt syfte att flytta flipper.


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Klart man köper bilen efter intresset ;) Har själv en 945'a och bor ihop med min katt o ett par flipper.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Idag då jag svetsade i lite ny plåt i golvet på gamla Bettan (min Caprice hgv '79) så insåg jag att det är dags att skaffa en bättre flippertransportbil som kan ta 90-talare. Även om Bettan klara sig igenom Bes. (beror på hur mycket jag orkar rostlaga av golv och torpedvägg), så har tankarna kommit och gått. Bettan är lite för låg i baklucksöppningen, och eftersom jag bara åker Chevrolet så är det nog dags att skaffa en förlängd (och gärna höjd) van, med en rejäl dragkrok.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Zeedee, ungefär som jag då! I min lägernhet så huserar bara jag, min sjuka katt och en mängd spel.:-D
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


jeffbeck50

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Gottlieb sys1 går lätt in i en Golf III variant ("kombimodellen") om man fäller baksätet.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
DAH: ska det inte stå: en sjuk katt, en sjuk DAH & sjukt många spel? :-)


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
DAH : Det är så det ska vara... Har ju 3 flipper, en bandit o ett cocktailcabb i lägenheten nu... o  katt.... Fast jag tror att 945an tar 2 flipper (?) sammtidigt med borttagna topp-boxar (80talare) utan problem... En sån skulle du ha ... ;) Ge mig en elcamino så ska jag fundera på saken...


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nja, idag bes jag gamla Bettan, och det blev ungefär som väntat. två anmärkningar för golvet som jag inte har hunnit svetsa klart samt en anmärkning på en antenn-fot(?!).

Antennen har varit avbruten sen 7-8 år sedan. inte förrän nu har någon klagat på stumpen som finns kvar.

Bettan kommer bara att rulla max 1 år till sedan är det skrotning som gäller.
Sen blir det en förlängd ett förhöjd cheva-van, samt tillverkning av en nerfällbar ramp i bak.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: