Frispel

sedan 2001

Vilka bilar rymmer flipper?

kniven · 477 · 134987

iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jonte: Har du provat? Jag har ju oxå en Avensis av nya modellen och förr eller senare så ställs ajg nog inför frågan...


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
En SAAB 900 funkade helt smärtfritt... nästan!
Hade det varit en tidigare årsmodell, utan det extra bromsljuset hade det varit som klippt och skuret, men nu tog bromslycktan emot så pass mycket att man blev tvungen att köra med öppen baklucka.
Min erfaranhet blir alltså: ska man köra flipper i en SAAB 900 ska det helst vara av årsmodell från innan det extra bromsljuset (-90 enligt min bror).
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


ELF

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 47
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
min pappa (ALF) flyttar flipper i volvo 945 och peugeot 806 (Minibuss:-P)
« Senast ändrad: januari 11, 2005, 14:44:29 av ELF »


Ballyfan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Våxtorp
@mate07...det var jag. Bilen var en Toyota Camry `88.  Har hämtat flera spel med den.


MR_ROCKWELL

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
  • Stad: Grästorp
MB 300D med takräcke.....En utmärkt Flipper
transportör, Har transporterat 2st kompletta
Bally spel samt en spelplan och en massa delar
det enda problemet blev vid en inbromsning var
att en Backbox tryckte ut framrutan...


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Tänkte bara uppdatera med att Gottliebs 90-talare inte går in i en 245a helt utan vidare. Man måste lossa backboxen något och skjuta fram den för att spelet skall gå in. Kan vara bra att komma ihåg om man köper ett Gottlieb att måtten på dem inte är samma som WMS eller DE/Sega/Stern.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag återkommer i morgon bitti med huruvida ett F-14 Tomcat får plats i en Mazda 626 2.0 Kombi -99.

Jag har en Fiat Barchetta -97 också, men jag tror att jag avstår från att prova med den. ;)
« Senast ändrad: februari 02, 2005, 16:32:37 av Pal »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
PAL: i Fiatens fall så är väl snarare frågan om du kan trycka in bilen i kabinettet och ta den på ryggen :-D
« Senast ändrad: februari 02, 2005, 23:57:11 av Svante »


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Mazda 626 2.0 Kombi -99: Det går alldeles utmärkt att få in ett F-14 Tomcat. I mitt fall så satt ett fastskruvat hundbursfäste i vägen i taket på öppningen, så vi fick inte in spelet tillräckligt långt för att kunna stänga luckan. Utan hundbur går det dock även att stänga luckan.

Fiat Barchetta -97: Det går ungefär lika bra att få plats med ett F-14 i en Fiat som att få plats med en Fiat i ett F-14. Dessutom är bilen ungefär lika kul att köra som flippret är att spela.
« Senast ändrad: februari 03, 2005, 16:05:15 av Pal »


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Mitsubishi L200 pickup.
Två spel på tvären under förutsättning att man slänger in några lastpallar för att komma upp i nivå med hjulhusen. Möjligt att det även skulle gå att trycka in tre spel?


iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jahapp! Då vet man det då...

Toyota Avensis av den nyare modellen (2003-) verkar inte rymma ett 90-tals Williams. Verkar inte frågar vän av ordning? Vi hade en pappskiva som var utskuren i "flipperprofil" och kunde konstatera att höjden i bakluckehålet inte var tillräckligt hög i förhållande till flipprets bredd. Inga problem att rymma det inuti, men just öppningen verkar snäppet för liten. Möjligen skulle det gå om backboxen lossades och hasades ned en aning.

Vå lösning blev frugans bil, en Toyota Corolla kombi XLi 1991. Öppningen sväljer nästan en bil och det var inget problem att få in Johnny Mnemonic som skulle till Härnösand och jobba ett tag!


s.w

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 418
    • Visa profil
  • Stad: Frösön
Judge Dredd (eller annat widebodyspel) och Ford Mondeo kombi 1997-2000??? ASAP tack eftersom jag åker imorgon söndag

/s.w


s.w

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 418
    • Visa profil
  • Stad: Frösön
Ford Mondeo Kombi (97:a) och Judge Dredd gick bra, inga problem när jag tagit bort haken för bakboxlåset.

Vill man vara rädd om innertaket när man drar ut spelet (hörnen kan haka i) så lossar man tröskeln (fyra kryssskruvar) och eventuellt låspinnen för luckan (två torx 30 eller 35) så man inte skadar undersidan på spelet.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nu har jag kört bort mitt F-14 till KTH, och kan härmed officiellt komfirmera att det går alldeles utmärkt att få in spelet i Mazdan, inklusive att stänga luckan, bara man monterade bort hundbursfästet först.

Däremot har vi en fördjävla liten hiss i vår trapp.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det borde för övrigt även gå bra att få in WB-spel, eftersom den trånga faktorn är höjden, inte bredden.


Tags: