Frispel

sedan 2001

LOVE Beatles.

Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Nope...jag älskar inte Beatles, men jag tycker mycket om Beatles senaste skiva "LOVE".

Fantastisk grupp med massor av hits värda namnet hits.
Beatles gjorder hits på hits utan att vara kommersiella, eller ens medvetna om hur bra och slående dom var och skulle bli.
Tills skillnad från dagens hits, där dom som framför låten inte ens har en aning om vem som kommit på/skrivit låten..eller?

ok..inget mer skit på allt bra eller tveksamt som görs, utan mer beröm på just skivan Love av Beatles.

Skivan är givetvis inget nyinspelat, utan det handlar om gamla masters som i sammarbete med John och ??? (kan läsas på innersleeve-eller medföljande bok, vilket jag snarast ska göra).

Nåväl, min vana trogen så har jag återigen inlett en hopplöst lång och plågsam inledning för er som kanske inte är inbitna i just det jag postar om...hehe:-)...

så:
Beatles "love" Vinyl 2 LP inkl Fet, fet bok!
(Känns som att hålla i Yes Yessongs eller ELP ladies and...")

Lyssnade idag (och nu i bakgrunden) mer ingående på Beatles nysläppta album "Love" och måste verkligen ställa mig upp och hurra!
Så otroligt bra, och vilken dynamisk inspelning!
Audiofilileli på hög nivå :-D

Så skönt att inte vara låst vid en och samma kategori som man var i den goa ungdomen, då man 3 år lyssnade och var en punkare, för att nästa 3 år vara en tysk synatare...(svart var man ju alltid). :-)

Nu är det musik som gäller och inte tillhörighet!...Visserligen handlar det om tung rock för min del, men ikväll har jag jävlaranamma smörat till det o lyssnat på Supergoa Supertramp!

Så när jag efter Supertramp plockade fram den senast inköpta vinylen "LOVE" fick jag tamefaan tårar i ögonen av hur bra musik kan låta.

Även om Beatles inte hör till mina favvisar eller ger mig gåshud, så är denna skiva en god representation på äktheten och hur det kändes back in the 60`s.

(edit)
...otroligt att man alltid ska missa något...(även om klockan inte e slagen midnatt!)

Har du hört något av denna skiva, och har kommentarer om den?

(end edit)

Opeth
Arghhhhh...
:-D:-D:-D
/Stefan
« Senast ändrad: maj 12, 2007, 00:40:08 av Pinballark »


Tags: