Frispel

sedan 2001

Vad jobbar ni med..

Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Får väl skriva här med då, när jag ändå är på G. ;-)

Hmmm..  Ja, just nu så studerar jag Film & videoproduktion, med förhoppning om att ev. kunna leva på att producera kanske t.ex reklamfilm, musikvideo, informationsfilm m.m..
Har egen kamera o digitalredigering.

Har dock tidigare jobbat inom industrin som cnc-operatör. Där har man trots allt lärt sig att bli händigare med t.ex flipperspel. :-D


Johan "Terminator" Lundin

"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Studerar för tillfället men skall eventuellt läsa till industri-designer.

/Flippy


Micke

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Kul att se vad folk pysslar med när de inte har fritid! Själv jobbar jag som systemutvecklare på ett företag som heter AerotechTelub. Främst jobbar jag med flygplatssystem av olika slag. Bla administrationssystem (system för fakturering) och fjärrmanöversystem för radar och liknande.

/Micke


Replay Hunter

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
  • Stad: Stjørdal
Med det samme vi er innpå flyplass, kan jeg jo si at jeg jobber på "Vâdertjânsten"  :-)  på Trondheim Lufthavn Værnes. Værobservering og briefing av piloter er hovedoppgavene mine.


stax

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
  • Stad: Olofström
Jag jobbar som teknikberedare och är för tillfället nere i Gent och försöker dra igång en ny bilfabrik.
I Gent har jag inte hittat ett endaste flipperspel, som tröst får man man dricka jättestark öl istället.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Snart kommer vi nog köra runt i flipper-kabinett :-D

/Flippy


Megamaniac

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jag arbetar som Medicinteknisk Ingenjör inom Landstinget Sörmland och har gjort det dom senaste 10 åren. Innan dess har jag hunnit med utveckling av bilelektronik (Airbag, Antispinnsystem) samt datorservice och utv. av mindre industrisystem (på Luxor-datorer i början av det glada 80-talet. I love ABC-80!!!)


martin.restin

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Tog examen från Chalmers Lindholmen 2002 som maskiningenjör, jobbar sen dess som produktionstekniker på Volvo Aero i Trollhättan.


Andreas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: nacka
Enda riktiga yrket är fiskmånglare, så det så.


Don-Martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Tillfälligt jobb som livsmedelsarbetare (korvpackare)  men har tänkt att utbilda mig till vetrinär assistent (djursjukvårdare) gäller bara att komma in på den där högskolan..


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Fiskmånglare & Korvpackare, nu börjar det komma lite riktiga yrken här :-P


Videot

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Stad: Piteå
Jag driver en liten klädbutik med "alternativa" plagg. Känner ni till Blue Fox eller Shock Store vet ni vad jag snackar om.
Stället heter Red Light District och ligger i Piteå, så om ni är i krokarna får ni gärna kika in! (smygreklam;-))


huey

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Torbjörn: du menar väl petimÄter?? ;)

Många ingenjörer här! Pluggar just nu tekniskt basår sen blir det industriell ekonomi, civilingenjör i Linköping. Har tidigare jobbat bla. som it-konsult.


MaZe

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
  • Stad: V.Frölunda
Tja, tänkte väl bidra med mina egna bravader;
har spenderat min ca. 10 sista år med att arbeta inom pantbanks branschen. (Nej, du får inte pantsätta ditt flipper!)   ;-)
Numera tjänstledig från detta, bytt bransch och är kontorscowboy på en saneringsfirma.
:-D


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil

Tags: