Frispel

sedan 2001

Indiana Jones

Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Tack vare mitt nyförvärv av spelet IJ så fick jag äntligen tummen ur och köpte boxen jag så länge sneglat på!

Med stor behållning har jag fått en dos nostalgi och faktiskt fullt modern action trots filmernas nästan 20 år på nacken.

Dom "nysläppta" remastrade filmerna har fantastiskt ljud och toppenbild.

Filmerna kanske ibland ger en en viss suck av "å-nej-inte-det-stuket-igen" men det är ju inte filmens fel, utan alla filmer som gjorts efteråt.
Typ: Den smarta lilla ungen "Shorty" med alla sina clever och intelligent lillgamla uttalanden, som man är såå van och utråkad av.
Dock var detta nytt när filmerna kom.

Kan man ta allt detta och tillåta sig att flytta tillbaks några år, så är filmerna härligt naiva och mysiga...typ gamla Bond-filmer.

/Stefan


ozric

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
  • Stad: örebro
Ja, den där boxen är fin!

Jag måste ha sett filmerna 10 ggr om. Tycker koncepten med filmerna är helt suveräna. Jag minns hur jag i 9e klass var tvungen att argumentera mot min lärare i svenska som tyckte "Raiders of the lost ark" var den sämska skit hon någonsin sett (hon var även aktiv (och arg) kommunist). Jag fick iallafall hela klassen med mig, och så var det med det.

Harrison Ford är grym som Indy. Frågan är om det inte är den bästa trilogin av filmer som jag någonsin sett. På något vis vill jag alltid se dem igen, till skillnad mot SW och LOTR t.ex. Dessa är ju även de väldigt bra, men jaja.

Var det inte tal om att göra 3 nya filmer i serien? Frågan är om även de blir lika bra.. I sincerely doubt it, men man vet ju aldrig.

Hepp!
« Senast ändrad: augusti 29, 2006, 15:21:06 av ozric »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
En ny trilogi tror jag inte - Harrison är nog för trött för att orka med det :-) men däremot är IJ nr 4 under inspelning.

IJ nr 4
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: