Frispel

sedan 2001

Roger Rabbit?

zpy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 333
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Är det nån som vet ett spel med R.R. eller någon utav samme tecknare?
Jag kommer inte ihåg vad det hette.

Alla svar av intr.


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Det närmaste flipper som har temat 'Tecknad Kanin' är väl BugsBunnysBirthdayBall. Kanske ett av världshistoriens fulaste maskiner... Har bara spelat det en gång i en skivaffär i Luleå när jag gjorde lumpen (1991), sen dess har jag aldrig varit i närheten av ett...


zpy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 333
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
jomen, "Buggs Bunny" kan nog vara ganska rätt tror jag...
Fanns det en annan lite mindre plan nånstans oxå?


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Det är väl så att en del av spelplanen lutar åt 'fel' håll har jag för mig.


zpy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 333
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
jaaaaa! det är ju Buggs Bunny jag letar efter.
kunde i.o.f. köpa det för 6000 för några år sen men dagen efter jag köpt BR var det redan sålt.
men nu vet jag vilket spel det var, tackar!


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Var glad att du alapp det! För ett gäng med år sen (tror det var 94 eller 95) så hade bowlinghallen vid Mariatorget flippertävlingar där första pris var ett flipperspel. Det var rak utslagning där alla spelade ett spel i taget (alla spelade varsit one-playerspel alltså) och den sämsta åkte ut. Jag spelade som en gud och hade sån tur med lottningen att jag aldrig behövde spela först och behövde aldrig spela klart nåt spel eftersom poängen inte spelade nån roll...

3 gubbar kvar, jag spelar först på IJ och får eternal life på första kulan...och klarar det... Behöver jag säga att jag gick till final?

Final, andra killen spelar först på No Fear, får hyfsade poäng. Jag spelar efter, är på tredje kulan har fångat kulan på vänster flipper och behöver bara pricka rampen för en jackpot för att vinna. Prickar rampen, kulan segar sig mot toppen...stannar ca en centimeter från toppen och rinner ner SDTM. Tack och godnatt. :-(

Vad fan har då det här med BBBB att göra? Jo, segraren fick det som första pris. Plötsligt var jag inte så ledsen längre. Jävligt glad att jag slapp skiten.

MCR: vann inte du Surf'n Safari där året efter?


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
zpy:
Om du fortfarande letar efter ett så hittade jag en annons på ett på webbhallen

Annonsen är visserligen över en månad gammal, och priset alldeles för högt, 9500:- Men det kan vara värt att kolla upp. Dessutom finns det i Uppland...
« Senast ändrad: februari 26, 2003, 19:08:56 av Purre »


zpy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 333
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala

Tags: