Frispel

sedan 2001

Intresse för samköp av Linde II's flipperparti?

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Palle, jag kommer troligen att släpa dit (till SO alltså) ett Indy 500 som jag håller på och choppar just nu.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
I500 vill jag köpa för personligt bruk. För Stockholm Opens del är jag kanske intresserad av en större överenskommelse.


Linde

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Pal:

Dina kontaktuppgifter är nu förmedlade till köparen.

Om sedan köparen vill (eller inte vill) offentliggöra sitt köp, är något som köparen själv måste få avgöra.

Det kan finnas en rad olika skäl, till att köpare inte vill berätta offentligt i ett forum, att han/hon köpt: t.ex. risk för inbrott, andra affärer, eller (helt enkelt) önskemål om att hålla sina affärer för sig själv ;-)

...men härmed inte sagt, att jag har negativa synpunkter på att Pal vill komma i kontakt med köparen: men om köparen vill vara anonym, så är det något som vi alla måste kunna respektera.

Detta sagt mot bakgrund av att jag (vid i synnerhet försäljning av flipperspel) brukar få mejl, från folk som undrar "vem som köp vad". Jag svarar alltid, att jag (precis som Pal vill) kan förmedla kontaktuppgifter, men att det till syvende och sist, är köparen själv som avgör, om han/hon vill "avslöja" inköp, eller inte. That´s it !:-)

Att Pal s.a.s. har fullgoda skäl för att etablera kontakt med köparen förstår jag, och kontaktuppgifter är som sagt var vidarebefordrade. Men, OM köparen vill vara anonym, måste det också kunna respekteras.

Någon slags skyldighet för köparen att "träda fram" finns (givetvis) inte; av bl.a. skäl som jag har försökt mig på att förklara, här ovan.

EDIT:

Förtydligande av detta inlägg (sen timme / extra snurrig i huvudet :-))
« Senast ändrad: maj 06, 2006, 06:31:32 av Linde »


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag kan ju tillägga att jag naturligtvis respekterar köparens eventuella önskan att vara anonym, oavsett om jag agerar som privatperson eller SO-general.

Ulf: Tack för hjälpen.


Tags: