Frispel

sedan 2001

Jullov på Flipperkonditoriet

monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Hallå hallå!

De flesta stockholmare ser väl detta som old news, men om det nu är någon "lantis" som har vägarna förbi huvudstaden under jullovet så är det kanske på sin plats att tipsa om att Flipperkonditoriet i Stockholm har infört "fast timpris" för spelande. (Både flipper och arkadspel).

Alla spel står på freeplay, och du betalar efter hur lång tid du spelat. Timpriset är 50 kr, och minsta debitering är 20 kr. På Stockholm Pinball har det diskuterats huruvida detta är en flipp eller flopp. För de bästa spelarna blir det givetvis mycket dyrare på det här viset, än när de pröjsar per spel, men jag hoppas att det här kan locka lite fler nya spelare att prova på.

Dessutom måste jag säga att jag är imponerad över hur mycket finare cafédelen blivit efter renoveringen, och så verkar det som om de har blivit betydligt bättre på att hålla spelen i gott skick.

Flipperkonditoriet på Pinlocatorn

God jul på er allihop!
(Och tack Grandelius för adventskalendern! Riktigt kul initiativ!)


zebban

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
  • Stad: Sthlm
Okej,du jobbar för Bad Luck eller?
Jag tänkte faktist på det när jag var där för att testa lite flipper som jag (tyvärr) inte hittar nån annanstans eller har möjlighet att åka till att det är FAN att man måste bege sig till en hall bestående av enbart G**D L**K´s flipper..jag tror inte bara det är jag som är så SJUKT trött på deras jävla skitspel de ställer upp överallt, de är verkligen flippervärldens HIV..spelar ingen roll om spelet har varit på marknaden i två dagar så ser de ut som någon har använt det för target practice så fort det har dem som ansvarig utställare.
Iden med "free play" o fast timpris kan det OMÖJLIGEN bara vara jag som anser vara fullständigt horribelt, vem fan kan koppla av o lira då?som att sätta äggklockan när man har sex typ..
Jag (o fler med mig) har ju stått ut alldeles för länge med en otrolig nonchalans vad det gäller service på spelen,hallå?vi BETALAR för att spela på dem era muppar!, därför manar i alla fall jag till en fullständig bojkott av samtliga spel som det står G**D L**K på,fram tills dess att en REJÄL uppryckning vad det gäller service har skett!(betvivlar att den någonsin kommer men men..).
Ni som är uppe i Sthlm under julhelg,mellandagar osv och vill spela flipper på seriösa maskiner med utställare (läs:Flipperdoktorn tex)som värdesätter ditt spelande och inte bara ser spelen som sparbössor, kolla runt lite eller fråga oss stockholmare här så kan vi säkert tipsa om bra ställen hyfsat centralt som är värda att besöka istället för pajashak som tidigare nämnda..och som svar på den naturliga frågan så JA,var där nyligen o blev inte speciellt imponerad..


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag råkade av en slump upptäcka detta i veckan och måste säga att jag tyckte det var riktigt trevligt. Det trevliga med Free Play är till exempel att man kan starta om efter en dålig första kula, eller strunta i att spela klart en omgång (det kan man så klart annars också, hänger bara på hur snål man är).

Dessutom slogs jag av hur fint alla spel funkade. Många verkade ha nyligen ombyggda flipprar och det var inte ett enda spel som jag upptäckte något problem på (spelade dock inte alla). Jag fick i alla fall en känsla av att Good Luck ansträngt sig lite och fixat upp spelen inför det här. Rent specifikt vill jag till exempel minnas en switch som var trasig på SS sist jag var där, men som den här gången funkade klanderfritt. Smutsiga var de dock, men det går att stå ut med.

Good Luck har inget högt anseende hos mig, men jag uppskattar ändå att de försöker göra något speciellt.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Sami

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: uppsala
ja håller me
fina flipper å kul att man kan köra lite bilspel osv mellan varven.
förstör inte detta nu vi har tillräckligt många stälen i stan som stängt jag blev i alla fall kvar i en å en halvtimme helt ok alltså


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
zebban

Har du haft eller har du egna spel hemma?

Att ta hand om ett (1) eller två flipperspel och hålla det i 100% skick går väl an, men har man typ 8-10 st. spel är redan det ganska mycket jobb - även om man har spelen hemma!

Jag kan förstå att utställare har svårt att hålla alla spel fräscha. Det handlar nog oftast inte om nonchalans, utan tiden. Hade inte staten tagit ut tråkiga avgifter, så hade kanske utställarna haft råd att anställa en "gubbe" som enbart höll ordning på utställda spel. Som det är nu, får utställarna en ganska liten inkomst i förhållandet till utgiften att sköta flipperspel.

Så man får nog försöka vara glad om spelen funkar hyfsat.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: