Frispel

sedan 2001

8 mile

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Ok, ganska mycket offtopic men det är ju vad det här delforumet är till :-)

Såg 8 mile igår (film med Eminem) och vill bara passa på och säga till alla som är intresserade av musik i allmänhet och av hiphop i synnerhet att den här är ett måste. Jag var skeptiskt till filmen till en början (brukar inte vara någon hit med musikartister som försöker att skådespela) men  blev faktiskt positivt överraskad av Eminems skådespelarprestationer, visst så var väl inte rollen så krävande för honom (en rappare som spelar en rappare;-)) men ändå.

Alla som går dit och tror att de kommer få se en pajas liknande den som man brukar se i många av hans videos med liknande texter kan faktiskt vända redan i dörren, den här filmen har ett visst djup och en del tungt battlande (mer än vad man kan säga om många andra filmer:-D)

Mitt tips är att se den, för min del är den ett givet dvdköp när den släpps.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jag var imponerad av Es skådespelarinsats, men jag tyckte inte att filmen i övrigt hade så mycket att ge mig. Manuset kändes lite väl tunt tycker jag.

Helt säkert så lär han få göra fler filmer i alla fall.


Mr M

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 366
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
He he..
Har ni sett "Cool As Ice" med Vanilla Ice? Historiens i särklass sämsta film, hårdare kille får man fan leta efter!
För er som inte sett den, kolla in denna lilla beskrivning:
Världens sämsta film med rappare i huvudrollen


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
men Eminem är ungefär lika mycket hip hop som en tallrik filmjölk...


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Lustigt, var du med i filmen Olle, eller det kanske bara var dina åsikter som var det ;-)


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
kanske skulle förtydliga mig lite. Jag tycker eminem är ungefär lika hip hop som britney spears.

Britney= komersiell produkt med musik som är skräddarsydd för komersiell tv och radio och säljer sig genom att exploatera sin kropp

Eminem= komersiell produkt med musik som är skräddarsydd för komersiell tv och radio och säljer sig genom att exploatera något som han bara har en svag aning om vad det är, nämligen hip hop.

Eminem är en komersiell pop artist, precis som britney. Jag förstår därför inte hur han skulle kunna vara något annat?

och ja, han kan rappa, men tyvärr så räcker inte det om allt annat är helt WACK.
:-)


och det är bara offer med stolthets issues som battlar. ;-)


Tags: