Frispel

sedan 2001

PAPA 8

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
En liten artikel om PAPA 8 finns att läsa här.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Ja, apropå vem som vinner...

Vem ska man tro på...

Vi har ju dom vanliga favoriterna från USA: Keith Elwin, Lyman Sheats och Bowen Kerrins.

Men där finns ju även duktiga spelare som Jim Belsito, Neil Shatz, Paul Madison, Sharpe-bröderna, Trent Augenstein, Keith P Johnson, Dave Stewart och Chris Newsom för att nämna några.

Holländarna har ju Roy Wils, europamästaren, som är väldigt duktig på vissa spel som det verkar. Har gått till slutspel i både Pinburgh 2003 och PAPA 7, men verkar ha problem med nerverna när det blir head-to-head (vem skulle inte ha det!).

Av svenskarna finns det ju faktiskt en hel del som har potentialen: framför allt MCR, IFK, FEZ, F L och KGB. MCR och KGB har varit i USA förut å spelat och klarat sig bra. F L, FEZ och IFK har lirat mot internationellt motstånd i Holland, men inte riktigt haft flytet där som det verkar. PAL är en joker, som kan gå bra. Ska bli riktigt kul å se hur dom klarar sig mot det tuffa motståndet i USA. Jag tror dom har riktigt bra chans.

Men om jag ska gissa på en vinnare av hela klabbet tror jag på Keith Elwin. Där lär finnas en viss revanschlust efter att ha blivit tvåa i två år i rad (innan det vann han Pinburgh 2001 och 2002). Det som talar emot är väl att han inte lirat särskilt mycket senaste året (enligt honom själv).

Av svenskarna tror jag mest på MCR som har varit där en gång tidigare och har upplevt hur svårt spelen är inställda och är redo för detta. Men jag hejjar på alla svenskarna!

Imorgon börjar kvalet.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
ni följer väl wm nu!spännande är det:-Dmånga har redan spelat några entrys!
« Senast ändrad: augusti 12, 2005, 03:51:52 av mr mic »


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
per hollknekt har dratt in fina scorer på wcs,nästan 4,2 mille!bra jobbat:-)


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
just nu så leder fredrik,l å per 5a,men det svänger mycket!:-D


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
just nu leder fredrik l:-Då per ligger 5;a:-)2st i finalspelet än så länge men mycket kan hända:-Dfaaan va spännande det är!:-D


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
pal å fez har en 10 ,11 plats änså länge:-)men det kommer nog inte att räcka:-(
« Senast ändrad: augusti 12, 2005, 04:49:06 av mr mic »


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
fredrik å kgb ligger 1 å 2 än så länge:-Dhejja hejja:-D


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
hoppas nån annan sport kommentator kan ta över i morrn å rapportera ställningen!själv måste jag bort på fest! ;-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ett mycket trott inlagg fran PAPA...

Det verkar mest som folk varmer upp har idag. Kollar vilka spel de ska kora. Inte helt nojd med lineupen i A divisionen, men har kommit fram till att b.la. Congo och Judge Dredd far bli de spel jag ska kora.

Vissa av spelen i A divisionen ar riktigt, riktigt svarspelade medans t.ex. Judge Dredd inte var svarare an vanligt... tror jag iaf. Har inte spelat det sarskilt manga ganger tidigare, men.

Annars verkar det vara en riktigt valarrangerad tavling. Det enda som ar lite trakigt ar att ol inte existerar. Jag foredrar att zippa lite pa en ol under mina omgangar. Men, men...

Har spelat ratt sa enormt sugigt, men ligger tydligen inte samst till iaf. Men, den skrapentryn kommer inte halla nagon som helst vag.

Positivt ar iaf. att jag och Roy Wils leder i split-flipper pa en duglig poang (med tanke pa hur svart det var) pa AFM. Men, den poangen kommer val knappast halla heller.

Kan/orkar inte redogora for de andra har. Men, de verkar ju trivas iaf.

Minnesantecking: spela aldrig mer ett elakt TAF utan outlanestolpar, jetlaggad.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
FEZ:
Citera
Vissa av spelen i A divisionen ar riktigt, riktigt svarspelade
Vilka är värst? Du nämner att TAF spelades utan outlanestolpar. Antar att AFM är hyfsat svårlirat med maxade stolpar?


Noterbara scorer hitills:
TSPP - 178M (Neil Shatz)
WCS - 4,2Mdr (Per Holknekt, Sverige)
Congo - 3 Mdr (Andrei Massenkoff)


Det kan vara svårt att gissa sig till hur högt top10-scorerna kommer vara på söndag då kvalet avslutas. Det brukar dyka upp galet höga scorer sent på lördag och under söndagen.

Jag tror att vi kommer få se en del AFM-scorer över 20Mdr. WCS, över 5Mdr. White Water-scorerna dom senaste åren har varit galet höga, kanske lyckas dom ta sig över 5Mdr (men med tanke på hur "låga" scorerna är där än så länge så kanske spelet är mer svårspelat än tidigare år).


Enligt vad jag förstått är lagmatchen mot USA ikväll (inatt svensk tid?). Men där kommer ingen live-uppdatering, eftersom den matchen är "inofficiell".



mr mic:
Det kanske är enklare att lägga ut en länk till de live-uppdaterade resultaten isf att detaljkommentera varje liten förändring. :-D

Kvalet håller på i 2½ dagar till så i nuläget spelar inte placeringar så stor roll. Men det är roligt att se att svenskarna är på hugget!


Live-uppdatering av PAPA 8-resultat

Kvalet drar igång igen vid kl 16.00 svensk tid tror jag.

Heja Sverige!


Nikke

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 341
    • Visa profil
  • Stad: Stenungsund
Det vore bättre om TV4 och femman och allt vad dom heter sände från PAPA istället för den där dötråkiga pokern...
//Niclas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Ni passar väl på att filma lite så ni kan klippa ihop något åt oss andra sedan?  :-)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jora, det filmas en del har.

Snart ar det dags for landskampen ocksa. Spelen blir: DM, Congo, Dr Who, I500, DH, ToM och TZ.

Har spelat ett par entrys idag och det har gatt ratt sugigt, igen. Hade precis en hyfsad entry pa gang, men brande mig ordentligt pa White Water. Eller, rattare sagt: spelet brande mig. Torskade tva av mina kulor via Insanity Falls -> snurra runt lite over flippern -> ner i outlanen.

Omspel blir det ju tyvarr inte tal om. Det hander ju ganska ofta pa detta WW. Ska det bli nagra 5B poang kravs en ohygglig tur med att kulan inte sticker ner i outlanen dar.

Onskar att jag hade rad med lite fler entries, men $20 svider ratt rejalt for mig. Lyckligtvis har jag blivit bjuden pa ett par entries sa jag har kanske rad med ett mindre gang till.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
FEZ:
Misstänkte att det var ngt specat med White Water. Verkar vara extremt hårda bud i regeltolkningar och spelinställningar.

Hoppas du kan köra fler entrys!


Å kör hårt i landskampen nu! Spännande spel-lineup...




MCR, KGB, F L är med bland top12 just nu. Enligt vad som gäller nu är det dom 12 bästa som går till slutspel. Men så har det varit de senaste två åren, och i bägge fallen har man sedan ändrat till dom 16 bästa (förmodligen pga att ngt tröskelvärde för antal delatagare i A-div har överskridits). Top16 har vi även APB och PAL.

FEZ och IFK har inte fått till någon riktigt stark entry ännu. Men vi hoppas det lossnar snart.


Förra årets världsmästare, tillika programmerare av AFM, MM, Sopranos m.fl, Lyman F Sheats behövde bara två entrys för att ta sig upp till top5. Det finns även flera tunga namn som inte har börjat kvala, eller bara har gjort en "uppvärmningsentry". Konkurrensen om slutspelsplatserna kommer bli stenhård.



Det har dykt upp lite nya fina scorer. Andrew Cedolia (spelade i B-finalen förra året) slog till med 4,9 Mdr på Congo. Roy Wils, europamästaren, har scorat 7,3 Mdr på Jack*Bot. AFM-scorerna verkar ha ett litet motstånd vid 10 Mdr. Tyckte mig se att MCR hade scorat dryga miljarden på Judge Dredd. Men nu finns det ingen sån score reggad, så endera såg jag i syne eller så blev det ngt domslut som tog bort scoren?


Nu hoppas vi på svensk seger mot USA i landskampen inatt! :-)


Tags: