Frispel

sedan 2001

Gävle Öppna Flippermästerskap

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jag tänkte skyffla ihop något litet repotage från Gävletävlingen så småningom när jag har tid och fått lite bilder. Här är lite spridda tankar som jag har nu om det så här några dagar efter spektaklet:

- Reglerna/spelupplägger höll alldeles utmärkt eftersom det var (+/- någon person) de jag trodde skulle vara i semifinalerna som var där.

- Man måste acceptera, både som spelare och arrangör, att vissa riktiga tur/oturs situationer uppstår. Tyvärr..

- Den lokala flipperdoktorn hade gjort ett strålande jobb eftersom vi under nästan sex timmars totalflipprande hade ett enda maskinfel som krävde ett "domslut". I det fallet var det inget han (doktorn) kunde styra över ändå.

- Det är svårt att folk att delta i en flippertävling. Det är ju inte världens mest heta företeelse bland kidsen. Så att säga...

- Utan att jag på något sätt såg alla omgångar kändes det som att det var en av de som spelade allra bäst som vann alltihop. Inte jämnast kanske, men vi hade tyvärr inget pris för den som spelade jämnast. ;-)

- Knappast någon nyhet för någon, men de två som var i final var nog där för att de var så avslappnade inför hela tävlingen. Imponerad av deras kyla till och från.

Nu har vi tänkt dra igång en flipperliga här i Gävle och jag tänkte höra om det finns några här som har erfarenhet av ligaspel och kan komma med lite tips.

Det mest grundläggande för oss är iaf. att vi ska ha olika divisioner så att man får möta motståndare man spelar jämnt med. Givetvis med chans/risk att gå upp eller åka ner en division.


Tags: