Forum > Hårdvara

Checklista över vanliga fel och vilka flipper som krånglar mest

(1/1)

ICE:
Jag tänker att vissa flipperspel krånglar mer än andra, går sönder oftare, är jobbigare att reparera, svårare att hitta delar till osv vore trevligt om man kunde sammanställa nån slags lista så man vet vilka spel man ska undvika att köpa eller åtminstone så man vet vilken utmaning som väntar om man köper just det eller det spelet...

En annan grej vore en slags checklista över vanliga fel och problem med respektive spel så man kan kolla vid köp att just den eller den grejen fungerar, kanske är det nåt som är knepigt att laga, förödande för spelglädjen, nåt som är knepigt att hitta reservdelar till etc.

Ni som hållt på ett tag och reparerat och mekat eller tävlat, ni borde väl kunna enas om vanliga problem med vissa titlar, att t ex vissa spel oftare än andra är avstängda i samband med tävling osv?

granman:
Här är några titlar iaf jag svurit över genom åren. Andra kanske inte håller med..


STTNG har väl ofta svårt att hålla rätt på alla kulor. Laddar inte alltid kanonerna när den ska.

No fear tycker jag övre flippern är känslig då flipperarmen är väldigr mycket längre än en standardfluppern. Bussningen är ett långt rör av mässing/metall

White water är riktigt elakt om man tappar en akruv/mutter undertill när man mekar med övre flippern då den sitter på miniplayfielden. Kanske därför man gjorde som man gjorde med no fear å använde en jättelång bussning istället. Vet ej.

TZ har också ofta problem att känna av powerball i bolltråget. Sensorn i rampen under playfield är oftast bättre på att göra det.


SS är allmänt knepig att ta bort ramperna då dessa i princip sitter ihop i nåt sorts moment 22. Man kan inte ta bort den ena förrns man tagit bort den andra å vice versa... å coffin är i vägen osv. men det går...

Navigering

[0] Meddelandeindex

Gå till fullversion