Frispel

sedan 2001

Pin2DMD

karlandreasa

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Stad: Sjövik, Lerum
Hej:)

Någon här som har erfarenhet av pin2dmd? För och nackdelar jämfört med colordmd?

Blev lite sugen på att spara ihop till en, dock finns inte Popeye med där så har börjat färglägga lite för hand med deras gratismjukvara:)
Får se hur länge jag tycker det är kul och om jag någonsin får köpt prylen men om ni går i liknande tankar och råkar äga samma spel så kan jag länka till min tråd på VPUniverse, där finns alla filer jag använder. förhoppningsvis behöver inte någon mer börja från scratch. Glöm inte dela med er av era framsteg bara :)
http://vpuniverse.com/forums/topic/4307-popeye-saves-the-earth/

Mvh Andreas


Peza

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
Jag väntar på en leverans av 5 stycken från kina. Men tar ett par veckor innan jag får hem det. Ska bli spännande och jag hoppas på god kvalitet och inte så mycket arbete! 🙂


karlandreasa

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Stad: Sjövik, Lerum
Nice! Vad fick du betala? Vilken version är det? Byggsats?
Lycka till med mekandet:)


Peza

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 170
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
högst oklart om pris i nuläget. Kostar mer än jag tänkt mig från början hehe. Och då vet jag ej om jag får det att fungera eller om jag saknar delar. Men den som lever får se och kul projekt ivf.

Version vet jag ej? Får fixa en hel del.

Den som överger får se :)


karlandreasa

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
  • Stad: Sjövik, Lerum
Ok, lycka till!! Om du behöver komplettera med delar kan jag rekommendera https://germangamingsupplies.com/RGBPINDMD-Pinball-Displays.
Du kanske känner till dom sedan innan:) Jag har inte handlat där men dom som uppfann pin2dmd från början rekommenderar dom.
Dom verkar ha de flesta delar  för gamla och nya modeller och det är ju EU så ingen tråkig extramoms eller annat oväntat.
Om det slutar med att jag skaffar en så blir det nog ett färdigbyggt kit därifrån. Sneglar lite på den senaste...
Berätta gärna hur det går för dig:)


Tags: display DMD