Frispel

sedan 2001

Lagning av Monster Bash

AGWA

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Hej,

Jag har ett Monster Bash som stått ett bra tag. Battrierna var dåliga och hade syrat ut. Jag rengjorde med sprit och monterade nya batterier. Men högspänningen gick inte. Visade sig vara en säkring. Bytte den och då gick allt igång utom att Frankenstein inte fälldes ner. Ett tag senare fick jag felmeddelandet "G10 ERROR".

Julen skall firas hos mig och det vore mysigt om spelet fungerade innan dess. Finns det någon som "vet vad som brukar vara felet" som kan tipsa om en enkel fix, eller komma över och laga spelet åt mig under nästa vecka? Mot rimlig betalning såklart.

MVH,
Anders


tullinge

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Du verkar höra hemma i solna så flipperdoktorn borde vara det naturliga valet.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Eftersom felen kom efter syraläckaget är det sannolikt det som spökar. G10 ska visst betyda att nåt med securitychipet knasar. En enkel, snabb och dyr fix är ju att köpa nytt kort, slut hos Free Play men verkar finnas här. https://www.pinball.center/en/shop/pinball-parts-by-game/attack-from-mars/1391/wpc95-mpu
Sen ska väl syraskadade kort rengöras med ättika eller vinäger eller vad det är för att stoppa syran från att fortsätta sitt frätande.


AGWA

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 18
    • Visa profil
  • Stad: Solna
Flipperdoktorn tog en titt på kretskortet med batteriet. Tvättade rent även under lödlacken och neutraliserade syran. Hoppas att kortet fungerar ett tag nu. Spelet går som en dröm nu iaf.

Tackar!


Tags: