Frispel

sedan 2001

Nystart för svenska flippersällskapet

BUD · 27 · 12536

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Hej igen.
Nu provar vi att dra igång forumet igen, och hoppas att inläggen håller god ton.
Jag kommer att ta över i någon form som drivande, och kommer att samla ihop ett gäng med moderatorer som kan hjälpa till att hålla koll.

Jag och Sonar diskuterar lite teknik i bakgrunden, så det kan framöver bli någon form av omgörning av forumet (design, funktion, domänadress e dyl).
Vi/jag lär meddela i tid innan det händer. Det finns också lite tankar om nya features, men först ska jag bli varm i kläderna med det gamla.

Personligen vill jag tacka Sonar som orkat med forumet i alla dagar, och för förtroendet att lämna över det i mina händer.

Det tog ungefär fem minuters funderande efter att jag märkt att sfs var nere som jag kände att så ska det inte vara.
Flippersverige behöver ett forum för allehanda diskussion. Så därför upp igen för nöje och nytta.
Lyckan är en tänd modelampa.


Silverminken

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 436
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad

PML

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors

bejesus

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 113
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Underbart, tack BUD för att du tog tag i att få igång det igen och tack till den/dom som drev det tidigare.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Yey! Och kör som sagt igång en ny insamling av medel för driften - det var alldeles för länge sedan vi donerade senast.  :)


frekla

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 434
    • Visa profil
  • Stad: SÄVSJÖ
Kanon BUD!
Stort tack till Sonar för all din tid som du har lagt ner genom åren!
+1 på INK.


FrisseFrasse

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Stort tack! Märkte bara under dessa dagar att det är otroligt ofta då man googlar delar/problem som länken pekar till SFS det var minst sagt trist när man inte hade tillgång till alla gamla tips och trix.
"Det här är ett av de värsta fallen av snabbt eskalerande flippermissbruk jag har sett." citat LOP


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 967
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Stort tack till såväl Sonar som BUD!
Och precis som INK skriver: låt oss få donera - SFS behövs i allra högsta grad!


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Sonar har gjort ett hästjobb under många år och har min respekt.
Bra att du vill ta över, Bud.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Kollade lite bakåt i tiden och det verkar varit i januari 2014 som Sonar meddelade att han ville passa SFS vidare till någon annan efter drygt 10 år.
Efter dålig respons förenklades sidan till nuvarande design efter 1,5 år, och sedan tog det ytterligare 4 år innan nedstängning och sen fixade BUD omstarten.

Sonars insats genom åren har definitivt haft oerhört stor betydelse för flippersverige, undrar var hobbyn hade varit utan SFS?

Stort tack skall du ha för allt jobb du lagt ner! Du borde kanske titta in på någon tävling eller så vid tillfälle, det är nog inte många av användarna här som har sett dig :)


Och tack till BUD som axlar manteln också såklart!


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
För jäkla bra, BUD.

Tack för för ett väl utfört jobb, Sonar.

Å så försöker vi alla, efter bästa förmåga att sköta oss hjälpligt, så att inte BUD också tröttnar. :)
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


Progg

  • Donator Guld
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 110
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Kan bara instämma med föregående skrivare: Tack till både Sonar och BUD!


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jag kan hjälpa till!
Jag har driftat/kodat/varit hilter för två olika Simple Machines-forum och jag gillar det väldigt mycket.

Kör man grejer härifrån blir det nog alla tiders:
https://www.smfpacks.com/

Han (Nicolas Bonet, från Colombia vill jag minnas att han är) som kör dom där grejerna är väldigt bra att ha att göra med också. Jag har också commitat lite fixar till hans SMF Shoutbox PRO (dvs. en chat). Den är MKT MKT trevlig att sitta och nöta i, och jag har gjort VÄLDIGT många hack till den som vi bara körde själva. Som aldrig togs in till SMF Packs (för krångligt). Dom kan jag isf. lägga till på SFS. Chatten/Shoutboxen är dock inte responsiv öht. (dvs. anpassad för mobiler) och det är nog knappt görbart att göra den responsiv. Men det funkar väl liksom att chatta via mobil också, om man orkar. Det var många som gjorde det då vi körde den iaf.

Någon av responsive-grejerna borde kanske vara det första att styra upp? Har inte testat dom själv, men jag litar på att dom är bra när Nicolas har gjort dom.
Typ: https://www.smfpacks.com/page/sa=nebula ?

Jag KRÄVER dock att SFS betalar minst det dubbla priset för hans packs, om dom ska användas! :) Det är han värd, Nicolas. <3 Om det skulle gå att få ihop en liten större slant kan han säkert konsnylta lite också, men det är kanske lite långsökt? Timdebiteringen för honom lär vara rätt låg iaf. skulle jag tro. Att många medlemmar här har en del pengar står ju rätt klart iaf. Patreon ( https://www.patreon.com/ ) ? Eller vad kör man nuförtin'?

Spontanfunderar lite nu: jag har ju tagit på mig att bygga en ny http://stockholmpinball.com - men behövs det verkligen om SFS styrs upp? Är Sverige tillräckligt stort för att ha flera olika flippersiter? Det verkar ju RIKTIGT dumt att den här lilla communityn ska diskutera flipper på två olika ställen? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Jag kanske ska fokusera på att hjälpa till med SFS istället? Jag kan definitivt bygga helt egna grejer (sk. mods) här istället. Jag har gjort en hel del egna grejer till Simple Machines och har massor av kod liggandes från ett forum som las ner för ca. ett år sen som jag kan föra in här isf.

Någon (inte jag) kan väl isf. starta en slackmojäng för SFS som vi kan diskutera det hela i?

Simple Machines är fortfarande någorlunda aktivt även om jag tror att flera av leadutvecklarna inte riktigt kodar på det längre. Lite oklart. Det går väl att kolla in aktiviteten iaf.:
https://www.simplemachines.org/community/index.php

Så länge man inte är dum i huvudet och använder internet enbart på mobil så är Simple Machines fortfarande ett riktigt, riktigt bra forum.

PS. Skrota varenda jävla flippergrupp eller vad som nu finns på facebook. ASAP! Det är ju stor förnedring att ens ha ett konto där. DS.

Mvh
Simple Machines-Hilter!
« Senast ändrad: september 03, 2019, 07:34:55 av FEZ »


Tags: