Syftet med den här diskussionen var att mer generellt prata om det här och kanske komma fram till vad som borde göras åt sådant här beteende i allmänhet och nu har det blivit mycket mer specifikt.
MIR - Skulle personen bannats från din lokal om en polisanmälan gjorts? Om personen dömts? Vad gör samhällets straff för skillnad för den här debatten? Vad är communityns respons? Varför skall den här personen skyddas? För att citera MAC, "vad är bäst, att kanske ett tiotal trevliga människor stannar hemma för en hemsk person kommer, eller att avvisa någon som redan har förbrukat ens förtroende?" Att någon ens skall behöva tafsa på tjejer vid flera tillfällen för att bli bannad ter mig som absurt. Räknas inte flera gånger på flera olika tjejer vid ett tillfälle som "flera gånger"?
Att hen tvingas till "direktiv" är en sak som är bra, men skall verkligen den här personen redan välkomnas tillbaka? Hen behöver inte ens stå över detta års upplaga av tävlingen som hen blev utslängd från förra året. Exempelvis, borde någon som gör något som detta på SM få komma tillbaka redan på nästa SM även om dom stått över ett par tävlingar emellan?
Leffe - Fusk sker här också av svenska spelare. Angående tafsarincidenter så har jag bevittnat en och hört talas om en hel serie incidenter på olika platser i landet. Jag vet om två olika tjejer som har slutat komma på tävlingar (och nu hon som Frekla nämner). Angående stölder så har dom jag hört talas om mest varit ölstölder (och jag vet om två lokaler som har bannat individer för just detta), men jag kan komma ihåg minst en stöld av öl/godiskassan på en tävling.
MAC - Agree!
INK - Vad räknas som en ursäkt och till vem? Hur länge är "ett tag"? Ofta finns det dessutom ett stort mörkertal med händelser som denna. I en så här grabbig miljö kan jag tänka mig att det inte är lätt att våga säga något och det är lättare att bara gå därifrån eller att inte komma på tävlingar eller hitta på något annat med sitt liv.
Peter - Enligt lite google research så har företag och föreningar avtalsfrihet och kan neka vem som helst så länge det inte är diskriminering. Se här exempelvis
https://lawline.se/answers/det-ar-tillatet-att-neka-personer-intrade-i-butik-sa-lange-det-inte-utgor-diskrimineringSjälv borde jag skrivit något om det här på SFS när det hände men det verkade som om personen försvann med svansen mellan benen (men jag borde ändå ha skrivit något på grund av andra incidenter och andra drabbade).