Frispel

sedan 2001

"Renovera" kabinett

mathias.wallin

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Hej på er,

Jag har precis köpt ett Independence Day där själva spelet är kanon. Fin spelplan, alla plaster hela osv. Däremot är kabbet rejält slitet på framför allt vänster sida och baksida. Solblekt, torrt och fnasigt.

Baksidan kan jag ju slipa lite och måla helt svart bara, det gör ju inget, men vänstra sidan skulle jag på något sätt vilja fixa till så att det känns original men i bra skick. Jag är inte alls på en målarnivå att jag skulle kunna måla sidan så att det blir rätt nyanser osv men det kanske någon med rätt skills tycker är svinenkelt? Känns lite segt att köpa dekaler för 3000 spänn från nån sidan och klistra på, en lite billigare lösning vore ju kul.

Vad har ni för förslag där ute? Hur brukar ni göra?


granman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 630
    • Visa profil
    • Umeå PinCade
  • Stad: Umeå
Lev med det skulle jag säga. Tror inte det finns många bra genvägar till det där. Ställ den vänstra sidan mot en vägg eller köp ett annat spel å ställ intill. Att lägga 3000 på bya dekaler till ett spel i den prisklassen skulle bära mig emot oxo.

Men det är ju min åsikt.


mathias.wallin

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Nej precis det får kanske bli så. Det skulle bara kännas bättre om det var i lite bättre skick. Varje flipperspel som man kan göra lite finare än vad man fick det är ju ett steg uppåt för hobbyn generellt liksom :)


Manta

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Granman
Citera
...eller köp ett annat spel å ställ intill

Mycket bra metod !


Tags: