Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2019 i Lund, 22-24 november

JANI · 193 · 59485

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
DDH: Enklare slutspelsreggning i appen står på todo-listan, men hanns inte med i år. Det torde alltså finnas nästa år. Samma gäller närvarokollen inför slutspelet.

Och nej, vi tänker INTE gå tillbaka till pappersreggning och sen nån stackare vid datorn som måste mata in allting. Oerhört mycket mer arbete, och betydligt större risk för fel.

BAT: Jag är medveten om problemet med att fel spelare avancerar ibland. Jag har inte hittat vad det beror på än. Problemet fanns inte förra året (vad jag kommer ihåg) så jag måste ha tuklat med nåt.
« Senast ändrad: november 28, 2019, 21:56:59 av Pal »


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1442
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Pal: Det är väl en ifpa-regel, spelar man inte minst hälften ska man inte bidra till potten med wpprs.

Vid en snabb koll på poängen är jag ganska säker på att Ted Lood samlade ihop flest poäng under kvalet iaf. Slutspelspoängen reggades ju inte så där får vi nog aldrig veta. Men grattis till Ted!

EDIT: Det verkar vi närmare koll vara EZL som tog flest poäng, Grattis till Andreas istället!
« Senast ändrad: november 28, 2019, 22:05:04 av LOP »


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1490
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
PAL: Tack för info om var jag hittar poängen.  :)
Nix, det är inget krav från SM med antal entry. Det är en regel IFPA införde för några år sedan, att en person måste minst ha kvalat hälften för att godkännas av IFPA att ha deltagit i tävlingen. Detta var för att stävja vissa avarter som försökte utnyttja dåvarande system genom att plocka in folk från gatan i NY och regga dem i tävlingen. Om jag kommer ihåg rätt var det även ett problem i showerna i USA då folk fick en ticket till Entry via anmälningsavgiften och vips var de med i tävlingen.


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1490
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Men de som får anmälningen med konferensbiljetten har ju inte spelat alls - sådana har vi alltid plockat bort.

Nåja, nu vet jag vad som gäller, så då blir det så automatiskt nästa år.


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1490
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
PAL: Jag antar att du inför något som plockar bort dem i listan som genereras för uppladdning till IFPA och inte SM:s egna officiella resultatlista? Nåja, det är något som du får ta med nästa års arrangör, vem det nu blir?


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1490
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
PAL: Jo, de använde sitt ”gratisförsök” men inget mer och därmed kom de med i tävlingen.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ja, tanken är att lägga funktionen i koden som genererar WPPR-listan.

Hur vi gör med den egna resultatlistan är upp till respektive arrangör.

Jag läser inte SFS regelbundet, så när nästa års arrangör är utsedd så får någon gärna höra av sig till mig.

Janne: Stort tack för årets samarbete, it's been a pleasure. Jag utgår från att vi hörs igen nåt annat år. :)


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Vid en snabb koll på poängen är jag ganska säker på att Ted Lood samlade ihop flest poäng under kvalet iaf. Slutspelspoängen reggades ju inte så där får vi nog aldrig veta. Men grattis till Ted!
EDIT: Det verkar vi närmare koll vara EZL som tog flest poäng, Grattis till Andreas istället!
Tackar tackar! Skönt att vinna något på SM. (sen kommer någon säkert säga att det är bara tur att bli lottad på AFM, TOM och WCS istället för CV, FH, MA men jag väljer att inte lyssna på dem ;) )

Jag undrar fortfarande hur mycket pengar Jurassic Park drog in.


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1490
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1490
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Då är SM-2019 snart ett helt avslutat kapitel för vår del. De sista spelen hittar tillbaka till sina ägare ikväll och resultaten är uppe på IFPA.

https://www.ifpapinball.com/tournaments/view.php?t=35839#

https://www.ifpapinball.com/tournaments/view.php?t=35840#



hertig

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 397
    • Visa profil
  • Stad: Gränna

Tags: flipper-sm lpa lund