Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2019 i Lund, 22-24 november

JANI · 193 · 59522

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
DDH: Din kommentar om förströelsespelen får mig att tänka på SM-2016. På torsdag kväll hittade Palle, nyss influgen från USA, oss ståendes i nattklubben med alla spelen klara. Han tittade sig runt och sa "Här funkar det bra att köra SM". Vi något förvånade "Eeh... här!! Detta är bara förströelsespelen ... tävlingen är uppe på våning 2 i konferenslokalen, häng på får du se"  ;D
« Senast ändrad: november 26, 2019, 15:52:07 av JANI »


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Ja, det går inte nog att berömma avdelningen förströelsespel, avskilt, många spel, bra titlar och generellt sett i väldigt bra skick.


👍👍🐘💨
/Micael MIM Magnusson


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Tack för ett trevligt SM! Jag väljer att inte kommentera käk/restaurang pga att MJ äger hotellet.
Matchstick Pinball


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Resultaten är sammanställda men när jag försökte ladda upp det till IFPA uppstod några mindre problem. Några personer har samma namn MEN unika ID och trots det kom felmeddelande om att fler personer med samma namn är med i tävlingen (och det gick inte att submitta). Enligt Palle har IFPA fel i sin kod och det har varit så här flera år i rad. Han har uppmärksammat Josh&Co om detta för att lösa det en gång för alla. Det finns givetvis ”work around” så senast i morgon kommer det laddas upp (men jag vill ge dem tid att svara först). Så ha tålamod alla hugade WPPR-jägare....


JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Har du tagit bort dom som inte uppfyller kraven på fullgjord tävling?


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
JG: Jag utgick från att alla som startade kvalet i Main även var med större delen av tiden. Dessutom när vi "tvättade" kvalresultatet, dvs fyllde i 10 poäng i icke gjorda entrys (databasen klarar inte nollor) fick jag någon indikation att någon missat större delen av kvalet. Men när jag nu granskar lite noggrannare efter ditt påpekade så ser jag att Karl Bergström på plats 303 endast har gjort fyra av tio entrys och inte uppfyller kravet på minst hälften gjorda. Jag ska ta en titt på Classics också för där kan nog vara en del fler.

Edit: Tack Jorma och Martin MAL Larsson för tvättandet av kvalresultatet (och Palle som vägledde dem).
« Senast ändrad: november 27, 2019, 12:21:11 av JANI »


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Och nu har jag kollat igenom Classics. Två personer, Thomas Svensson på plats 295 och Isa Engström på plats 296 uppfyller inte kravet (close but no cigarr). Stackars Charlie Lundell på plats 294 som kommer sist nu 8)


JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Bra där, förra året fick ju INK finfina 0.02 whoppers på sin orättmätiga sistaplats i Classic.  ;)


Rolph Ericson

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 32
  • Musik, AIK, Öl och Flipper
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Bra där, förra året fick ju INK finfina 0.02 whoppers på sin orättmätiga sistaplats i Classic.  ;)

Det är väl sådant som kallas "Roonsteein points" av jänkarna
This is what we in Sweden call a Donald Duck tournament


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Sådär, nu är resultaten i Main och Classics uppladdade till IFPA. Medan vi väntar på deras godkännande kan v i roa oss med att titta på lite siffror från årets SM. Det blev rekord i antalet deltagare i varje division.

Main 304

Classics 296

Dubbellag 61

U16 18


Nu undrar säkert någon hur det var sist i Lund (2016) som jämförelse. Här kommer det

Main 260

Classics 239

Dubbellag 54

U16 17


Och när jag ändå håller på, här är fler siffror från årets SM

I kvalet i Main plungades det 9 120 kulor

I kvalet i Classics plungades det 14 800 kulor

656 benbultar skruvades i och ur (82 maskiner) och därtill några kontramuttrar på insidan vid behov för att uppnå godkänd stabilitet.

Generalen marscherade 26 512 steg på söndagen.

Det var 16 stycken Andreas med i tävlingen men bara en Anton

LPA handlade pizzor för 3600 kr


mice

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 236
    • Visa profil
  • Stad: Kungsängen

BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Har du räknat på det totala antalet poäng som spelades in på alla maskiner? Måste vart en del, va?
Lyckan är en tänd modelampa.


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
BUD: Perfekt, då har jag något att göra i morgon  :) Nästan börjat känna tomhet efter SM, vad-ska-jag-nu-göra-känsla. Nä, bara skojar, är fortfarande väldigt trött...ZZZzzzz...


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Janne: Det totala antalet poäng hittar du under Entry Tools i admin.

Note: Jag var inte medveten om kravet på att folk ska spela minst halva kvalet för att räknas med. När vi tvättade datat så tog jag bort alla som inte spelat öht i respektive division, men de som spelat minst ett spel fick 10 poäng på de ospelade spelen. Är det en generell SM-regel varje år att spelare ska spela minst hälften av spelen? Isf kan jag ju baka in det som en knapp i admin-gränssnittet som rensar bort dem automatiskt, så sparar vi en hel del tid i tvättandet.


Tags: flipper-sm lpa lund