Frispel

sedan 2001

Skara Museum Pinball Cup 13 april 2019

Gill

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga

Red

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
  • Stad: Lidköping

johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag måste tyvärr avanmäla mig.  :(
JOS
Det är lika för alla


ellroy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
  • Stad: Rävlanda
Avhopp på mig med tyvärr. (ELL)

Och så har du fått med Fredrik Öhrn (JFO) två gånger i anmälningslistan.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
 Mats, jag tror bestämt att din PR-avdelning har tagit i lite. :-) Så här står det om tävlingen på Skara museums hemsida:

"Delta i cupen eller kom till oss för att uppleva ett EM-kval i flipper med Sveriges främsta flipperspelare"

Vi spelar förvisso på EM-spel, så rent tekniskt är det väl ett EM-kval. :-)
Men drop-in för kreti o pleti är det väl ändå inte?


dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors
Står ju även:
”Kvalet pågår mellan 11.00 och 16.00. Därefter påbörjas slutspelet. Max antal deltagare: 48.

Anmäl dig och läs mer om regler, tider mm på: www.svenskaflippersallskapet.com

Så det känns ju inte så drop-in...:)





DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Mats, jag tror bestämt att din PR-avdelning har tagit i lite. :-) Så här står det om tävlingen på Skara museums hemsida:

"Delta i cupen eller kom till oss för att uppleva ett EM-kval i flipper med Sveriges främsta flipperspelare"

Vi spelar förvisso på EM-spel, så rent tekniskt är det väl ett EM-kval. :-)
Men drop-in för kreti o pleti är det väl ändå inte?

Kval till IFPA VM är det väl iofs teoretiskt...


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Hej

MCR: Tror att "min PR-avdelning" - dvs. museets programavdelning - blandat ihop begreppen elektromekaniska spel (EM-spel) med Europamästerskap. Dock ligger ju, som David skriver, alla IFPA-sanktionerade tävlingar som grund till nästa års uttagning till VM. Så kanske handlar det snarast om VM-kval (med 48 deltagare och en TGP på 100 % blir ju den utdelade poängen ganska hyfsad).
Tycker inte att det museet skriver indikerar att det handlar om drop-in utan föranmälan. Jag tycker det framgår att all anmälan först skall ske via SFS - dock är ju alla som vill beskåda svenska flippereliten hjärtligt välkomna. Men jag kan faktiskt berätta, att intresset för deltagande är så stort, att det kanske finns intresse för vad som i boule kallas för propagandatävling (dvs. en tävling huvudsakligen för "nybörjare"). Och intresset för flipper verkar verkligen vara på uppåtgående- bl a har ju INK hoppat på det här "propagandatåget" och skall på Retrospelsmässan i maj arrangera en tävling med max 160 deltagare för alla besökare.

Så jag tror och hoppas, att läget är under kontroll...
Eftersom vi trots allt är flera kockar som är inblandade - både museet och undertecknad - så kan det dock lätt bli fel. Uppskattar därför att Ni är observanta och skall även kolla upp allting med museet!

Kan också berätta att publiktillströmningen varit mycket god. Under veckan som kommer, skickar Claes och jag ut en förfrågan till samtliga "större museer" i landet - i princip länsmuseerna samt de statliga museerna - om de är intresserade av att ta över utställningen nästa år. Tycker Ni att det skulle vara roligt att få utställningen till ett museum i närheten av Er, skall Ni med andra ord maila museet i fråga och skriva att Ni vill att de tar över utställningen.
« Senast ändrad: april 02, 2019, 07:31:03 av matsholmquist »


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
JOS o ELLROY: Tråkigt att ni måste hoppa av men tacksam för att Ni hör av Er i god tid. Dessutom tacksam för att Ellroy påpekar att jag satt upp JFO två gånger.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det var mest att jag tyckte det var lite roligt att de som sagt var trodde att det var EM-kval. :-)
Kul att intresset är stort!


Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Oklart om jag kommer kunna delta, så det är kanske bäst att jag avanmäler mig och ger plats åt någon annan.


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Tyvärr avhopp på CKR. Plötsligt uppkomna logistikproblem. :)
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


Gill

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 44
    • Visa profil
  • Stad: Karlskoga
Får tyvärr avsäga mig min reservplats. Fick bli andra planer istället.


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Ny uppdatering gjord.

Om jag fått ihop allting rätt, är vi 45 deltagare. Så just nu finns det faktiskt plats för några till.


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg

Tags: