Frispel

sedan 2001

Udda fråga.....men

Manta

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Lund
ja, ibland ser man ju saker som väcker nyfikenhet. Inte minst på blocket som är en djungel av risker och udda grejer.
Just nu ligger det ute en annons på ett flipperspel i Stockholmsområdet, ett EM för några fåtal tusen, där den sista textraden i annonsen lyder "Kvitto måste skrivas på vid köp".

Det angår ju inte en Nicke Nyfiken som mig - men ändå: är detta ett udda fall eller har ni sett liknande annonser för andra grejer där SÄLJAREN insisterar på kvitto ?
Spontant vill ju såklart jag som köpare ha ett kvitto - givetvis. Men jag har aldrig upplevt att säljaren propsar på detta och ser inte heller vilket egenintresse han skulle kunna ha av den saken.

Trevlig helg till alla flipper-banditer ! 


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Antagligen pengar som skall delas mellan personer som kommer mer eller mindre bra överens, typ ett dödsbo eller en skilsmässa.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


Manta

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
  • Stad: Lund
Tack CKR. Ja, det låter absolut som en förklaring - till och med uppenbar när man tänker efter lite.

Ja- då får kvittokrävarn vänta och se om det dyker upp några Chicago-Coins-fantaster och börjar buda på Hee Haw  :D


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Eller så kommer kvittot kompletteras med nån form av friskrivning från alla ev framtida fel ..


Tags: