Frispel

sedan 2001

Alternativ till QuikWood

Wiggy

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Piteå
Jag ska installera några hole protectors (Cliffys) till mitt WCS. Hålen är rätt slitna så måste jämna ut dom innan jag kan lägga dit skydden, frågan är bara vad jag ska använda för att göra det.
Det vanligaste jag har sett folk använda är QuikWood (http://www.free-play.se/produkter/verktyg/quikwood-kemiskt-tra.html)
Typiskt nog så finns inte det i lager hos freeplay, så funderade ifall nån här använt någon annan form av kemiskt trä vid ett liknande jobb och fått bra resultat?


Wiggy

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Piteå
Verkligen ingen som har erfarenhet av kemiskt trä?


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna

dahlman_peter

  • Pinballer
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 690
  • Pinballer
    • Visa profil
    • Degerforce Pinball
  • Stad: Degerfors
Jag har provat kemisk ”metall” från plastic padding på en rätt kraftig magnetskada, so far so good.
Fackmannamässigt? Förmodligen inte :-)


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Har använt plastic padding träfix till precis samma ändamål till precis samma spel. Funkade jättebra men man måste vara rätt noga. Använde en vass mejsel och sandpapper i omgångar för att jämna till det. Kom ihåg att rugga upp den gamla ytan under så det nya kan fästa i nåt.
Ifpa ID 63357


Wiggy

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Piteå
Har använt plastic padding träfix till precis samma ändamål till precis samma spel. Funkade jättebra men man måste vara rätt noga. Använde en vass mejsel och sandpapper i omgångar för att jämna till det. Kom ihåg att rugga upp den gamla ytan under så det nya kan fästa i nåt.

Se där, då ska jag ta och köra på det.
Mina hål, eller egentligen mestadels "Assist", är rätt så ojämt/hackigt och skitigt.. så skulle säkert behöva ta i tur med det först så det fäster ordentligt.
Hur gjorde du för att rugga upp ytan? Aldrig jobbat med nån form av spackel, så rätt grön på området.

Den här du använde?
http://www.pattex.se/gor-det-sjalv/plastic-padding/home/kemiskt-tra.html
« Senast ändrad: oktober 28, 2017, 17:46:05 av Wiggy »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
om det är ett större slitage så bruksr jag ta bort en del trä och limma dit nytt trä.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: