Frispel

sedan 2001

"Spelhallsdoft"... :p

Sideburns

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Båstad
Okej, med risk för att bli idiotförklarad;

Jag försöker identifiera var spelhalls-och till viss del bowlinghallsdoften från tidigt -80tal kommer ifrån.  ;D
En distinkt doft som jag inte känt sen man var liten parvel och storögt pumpade arkad- och flipperspelen med mynt.
Det jag kommit närmst är MP52 möbelpolish....
Är det någon mer här som tänkt på hur det doftade back in the days, och kan hjälpa mig identifiera VAD det var som framkallade det?

Vore guld att kunna återskapa det i spelrummet... :)


sven666

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 262
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Gammal halvbränd elektronik inpyrd med cigarettrök är det jag associerar med spelhallsdoft..


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Har aldrig tänkt på det men MP-52 användes i samtliga spelhallar i jönköping på både spelplaner och på biljardsargerna.Funkade alldeles utmärkt då och finns i vanliga butiker.


Luma

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 387
    • Visa profil
  • Stad: Vara
 Nja, jag är ganska säker på att det är olagligt, den där doften som spred sig då.

Växtriket och thc var det nått med tror jag..  ;) ;)
// Christer


Sideburns

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Båstad
Har aldrig tänkt på det men MP-52 användes i samtliga spelhallar i jönköping på både spelplaner och på biljardsargerna.Funkade alldeles utmärkt då och finns i vanliga butiker.
Jag hittade nämligen en flarra gammal MP-52 i källaren, och hajade till när jag sniffade på´t... :)
Det är snarlikt,men inte klockrent.
Nån som vet vad man polerar bowlingbanor med?


Sideburns

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
  • Stad: Båstad
Nja, jag är ganska säker på att det är olagligt, den där doften som spred sig då.

Växtriket och thc var det nått med tror jag..  ;) ;)
Hoppsan... ;)
Inte där jag uppehöll mig.  ;D


aerobert

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
  • Stad: gbg
Flamskyddsmedel, möbelpolish, inrökt heltäckningsmatta och likaså spilld öl där på. Samma dofter på gamla östersjöfärjor fast med inslag av marina maskiner.
Ifpa ID 63357


matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Jag håller med Sven666 (inpyrd cigarrettdoft och halvbränd elektronik)

I mitt fall började jag spelade flipper på ett café för a-lagare bredvd Majornas gymnasium (i Göteborg). Flipperspelen stod uppställda utanför toaletterna och det var dit a-lagarna gick för att ta sig en slurk rödsprit. Så för min del kommer "gammal flipperhallsdoft" alltid att vara associerad med toalettstank och rödspritsångor.
Så var den tidens moraltanter någon gång på besök på just det stället, är det kanske inte så konstigt, att de förde sådant oväsen m "ungdomens fördärv", som de faktiskt gjorde...
Vi som var där och spelade hade dock inget med a-lagarna att göra utan tyckte, att caféet var ett ganska harmlöst ställe.


Tags: