Frispel

sedan 2001

Intresseanmälan av flippervagn

MAW · 59 · 21916

Rotmosträdet

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
    • www.mygrandmotherisgone.se
  • Stad: Byske
Precis, åker till Öland på typ tisdag eller onsdag för att hämta ett kabb.

Men inte hört någonting om dessa vagnar. Dags att börja svara nu.


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Rotmoset är på ingång ikväll och det blir precis som vanligt "just in time".

Strulade lite då ritningen pekade på några hjul från Biltema som självklart har utgått ur deras sortiment, fick leverans av fullvärdiga ersättare idag så nu är det bara att köra.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Är det några modifieringar gjorda på ritningen? Som Tina nämnde i något inlägg på FB så har det justerats lite under åren – bland annat har längden på hävarmen kortats för göra vagnen mer smidig.


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Det där är en smaksak, vi har utgått i från det ritningsunderlaget som finns på nätet.
Vi har en vagn i Mansgrottan som är utan modifikationer och vi är väldigt nöjda med den.


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Hör av dig ang betalning så det är klart när rotmos kommer så kan han plocka med min vagn oxå ...


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Vi pressade in så många vagnar vi kunde i Rotmosets van, men då han redan hade fyllt den till bredden med arkadspel så fick vi inte in mer än de tre vagnarna som han skulle ha för eget bruk.

Alla vagnar kommer att vara färdigmonterade under nästa vecka och då ska jag kolla vad frakten kan tänkas kosta för er som vill ha skickat. Sen finns ju alternativet att ta en semesterrunda förbi Öland och Kalmar som blev vald till årets sommarstad både 2015 och 2016.


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Blir bra det ..

Hmm , kanske ska förslå en minisemester  :o


nibre

  • Donator Silver
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Om någon ska hämta sin vagn och sedan passera Stockholm så betalar jag gärna för transporten av även min vagn.


Joh@n

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Jag är intresserad av en vagn transporterad till Gävle om någon ska åka och passerar?
Givetvis mot betalning.


GNN

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Om någon ska hämta sin vagn och sedan passera Stockholm så betalar jag gärna för transporten av även min vagn.

Jag är gärna med på detta också om det är möjligt att få till en hämtning i Stockholm, givetvis mot betalning av transporten!


larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala
Vad är det för mått på vagnen , kanske kan hämta ett gäng i kärran och ta en liten extrasväng ..


Rotmosträdet

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 66
    • Visa profil
    • www.mygrandmotherisgone.se
  • Stad: Byske

nibre

  • Donator Silver
  • Full Member
  • *****
    • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
larsson, har du möjlighet att förflytta min vagn norrut så skulle jag vara tacksam. Helst till Stockholm men Motala skulle också vara till stor hjälp eftersom det förkortar min resväg när jag ska hämta. Jag skickar mina kontaktuppgifter via PM så får du gärna återkomma med vilka möjligheter du har samt önskat belopp.


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Tack Thomas, roligt om du är nöjd :-)

Måtten är

L=160cm
B=70cm
H=45cm

Väger in på 25,6kg. Schenker vill ha 535:- för att leverera till en företagsadress.....dyrt :-(
Hämtning alternativt att ni går ihop några och att man skickar flera vagnar på en pall till samma adress är nog att föredra.

Bilden visar två tappra flipperbröder som verkligen sliter med att demontera en vagn för att få ner den i en mindre bil, det gick med millimeterpassning.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Tags: