Frispel

sedan 2001

STTNG reset & slam tilt stuck

scooter

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Har ett välkänt problem för Williams: Reset & Slam tilt stuck.
Spelet startar aldrig, resettar flera gånger vid uppstart och ger slutligen "Slam tilt stuck" felmeddelande.
Jag har gått igenom alla felsökningstips på pinwiki.... Även bytt PowerDriver kort mot helt nytt från Pinled (lite overkill) men exakt samma problem.
Her bytt ut kretsar på CPU kort och även testat i annat spel. Det är OK.

Det jag kan se är att på power driver så lyser både Led2 & Led 3 samt vid test på TP8 så varierar spänningen mellan 12-16v hela tiden. Inte stabil.
Några tips på problem med 18v på denna typ av spel?

Alt, finns det någon i GBG trakten som kan leverera lite lokal felsökning på mitt spel... Jag är lost.... har slut på idéer kring felsökning.


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Ifall jag förstår dig rätt, så har du provat med ett annat Power-kort, men det hjälpte inte. Du har också provat ditt CPU-kort i ett annat spel, och där fungerade ditt CPU-kort.
Har jag förstått rätt då?

Om så är fallet, så ligger nog problemet på spelplanen. Har du förresten kollat så att felet inte är det som spelet säger, att slam tilten i myntlyckan är stängd/påverkad?
Kontrollera också att du har isolation mellan slam tilt-switchen och myntluckan, detta kan ge märklig switchpåverkan.

Du skulle också kunna prova och se ifall reset-problemen upphör om du demonterar kontakterna längst ner på CPU-kortet på J206/J207 och J208 /J209 innan du startar spelet. Du kommer att få felmeddelande "Check fuses F114 och F115", men då kan man i alla fall se ifall reset-problemet upphör och genereras från spelplanen.
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com