Frispel

sedan 2001

Hur kopplas shaker motor på Spider-Man?

Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Fick hem en shaker, vet dock ej var dom 2 kablarna ska kopplas in. Den info som finns säger:
Short red cabbe to the red-white empty 2 pin
Long gray cable will run to the back of the cabinet. Connect to the empty 3 pin Brown-gray Female connector..

Hittar inte någon av dessa kablar..
Winners dont use drugs


cjw

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
  • Stad: Kinna
Hej, jag monterade shaker på mitt spiderman och då fanns kablarna där. De röd/vita sitter till vänster sida typ vid flippern. Och den bruna brukar ligga långt in i kabben.



Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Hittade nog den röda Vid vänster flipper men den används. Den andra finns inte.. Har gått igenom allt.. Var ifrån ska kablarna komma?
Winners dont use drugs


Leif

  • Donator Guld
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
Det stämde inte med kablar när jag kopplade in på LOTR. Daniel på Freeplay hjälpte mig då med info.
Får jag din mail så kan jag skicka några bilder. Fattar inte hur man lägger in bilder här..
info@leitec.se
Mail: info@leitec.se
L I #14743
JOY #4998


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Tack Leif, tror jag fick dom bilderna av Daniel igår som trodde jag skulle montera i lotr men tittade aldrig på dom IOM att jag tolkade det som att det skulle vara bolt on på spider-man. Men mer information kan ju vara bra så maila gärna på markus.liljeqvist@telia.com
Winners dont use drugs


Leif

  • Donator Guld
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
Nä hans bilder stämde inte heller med mitt. Vi resonerade fram hur det skulle kopplas (för Cointaker ville inte hjälpa till då LOTR inte var med i deras lista..)
Bilder mailade. Hojta till om du behöver mer info.
Hoppas nu du inte har en tredje variant.. :)
Mail: info@leitec.se
L I #14743
JOY #4998


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Cjw: jag har inga sådana kontakter, ser du var styrningen kommer ifrån, vilken kontakt på kortet och vilken pinne?

Tack för bilderna Leif, verkar dock inte se likadant ut på Spider-Man och LOTR i backboxen.
Winners dont use drugs


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Som svar om ngn annan får samma problem . I Spider-Man fanns en orginal kontakt för shaker nere vid vänster flipper som Daniel hittade. Det var bara kodad så man fick ta bort en plugg. Ta bort kontakten med medföljande kontakter/kablar och plugga i denna så var det klart.. Känns som cointaker skulle behöva uppdatera sin installationsmanusl en del..
Winners dont use drugs


Tags: