Frispel

sedan 2001

Totan på tävling

Thompa

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Jag undrar bara varför man inte ser arabian nights på så många tävlingar. Är det något fel på regelverket?


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Det ar lite trakigt strategimassigt och man kan stjala lockar (tomma dom iaf) iom att det inte finns autoplunge. Sen i wizardmodet kan man val lata skurken ta tillbaka lite av sin matare innan man drar ner den igen och i princip spela det modet i all evighet. Det sistnamnda forklarar val iallafall varfor det inte ar med i typ PAPA.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Du stjäl inte lockarna eftersom de nollas mellan varje kula. ;-)

Sedan finns det fler strategier. Att nå Wizard Mode är kanske inte det vanligaste. Jag kan stoppa in det i BPCO så får du testspela det på tävling.  ;)


Thompa

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Ja det stämmer att man i wizardmodet rent teoretiskt kan mata det förevigt men att jag sällan lyckas med det. Har det som hemmaspel nu och jag kan inte se några direkta anledningar att inte ha det på tävlingar. Att skjuta på lampan hela tiden är för ganska riskabelt och att gå på wizardmodet är ingen självklarhet för bra poäng.
Har aldrig sett det på en tävling och det var därför jag undrade.


soren

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 59
    • Visa profil
  • Stad: København
The wizard-mode glitch is: Rocks as last mode + Harem MB qualified + Rocks achieved on make-a-wish + make it to Genie battle (defeat skeletons) on the same ball. Then a lot of points are to be award during Genie battle. So why finish it.

Still somewhat hard to pull off. I believe a bigger issue with TOTAN in competition is the Harem MB all day strategy. Because it requires a lot of waiting with the ball on a flipper. Plus a tedious one shot competition.

Like TOM the bonus-x is too lucrative on TOTAN. A lot of points from lamp + bonus-x all day. Which you may argue will pay off a lucky player as opposed to a skillful player.
« Senast ändrad: februari 12, 2016, 09:57:19 av soren »


Tags: