Frispel

sedan 2001

Flipper-SM 2016 i Lund, 18-20 november

JANI · 287 · 87884

ola

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 261
    • Visa profil
    • Olas spelhåla fb
  • Stad: göteborg

CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Fantastiskt roddat gubbar. Perfekt ställe att ha SM på. Inte så jäkla trångt och varmt som det ofta är. Fina hotellrum, stora allmänna utrymmen och mycket trevlig personal.
Tack för detta, LPA.

Även Paddys i Malmö var en trevlig upplevelse. Det var kanon ända tills jag blev upphånglad av en snubbe. "BRYT BRYT". Ja ja, då har man testat det med, inget jag kan rekommendera.

För övrigt så borde alla Elektra skrotas. ;)

Edit: Höll ju på att glömma. Grattis till alla medaljörerna.
« Senast ändrad: november 20, 2016, 22:20:01 av CKR »
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


@mos

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
  • Stad: borås

bla

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 535
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Tack alla inblandade för en bra tävling. Man vet vilket hästjobb som ligger bakom. Grattis till alla vinnare och kul å se alla "gamla" rävar!


ADA

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1078
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Första SM och var ju sjukt kul :) JÄKLIGT bra arrangerat tycker jag så stort tack till LPA :). Hoppas det kommer hit ner fler gånger. Kommer garanterat ta mig ner på eran månadstävlingar nu :)


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Grattis alla vinnare och stort tack till alla arrangörer!


Turnis

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Tack för i år, proffsigt arrangerat! :)

Om man vill titta på final-streamen i efterhand, https://www.twitch.tv/inkandmos, så finns inga videos där som det brukar kunna ligga på kanalerna för det som är sänt tidigare. Finns det någon möjlighet kolla på det, eller är de borta?


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Utöver den eviga tacksamheten mot ännu en arrangörsgrupp så vill jag skicka två specifika tack till Martin Larsson - som med sin databaskunskap kunde avlasta mig rejält, och till Jorma Lindgren - som tog hand om IT-roddandet med receptionens datorer, vilket var rätt skönt att slippa när man har fullt upp med tävlingssystemet.


flippersven

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Tackar för bra arrangemang!!
Första SM för mig men definitivt inte det sista  8)

/SAT


SAT #48428


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
@pal: Mer 'konstigheter'. 3:e-pris matchen i Classic bör väl inte slutat 1-1?
(blev inte JOE diskad förresten?)


Izzelius

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 264
    • Visa profil
  • Stad: Huskvarna
Finns ett par 1-1 matcher registrerade i U16 också, sen står det dessutom att DEN vann sin semi med 2-1 men hon kom ju senare 3a vilket var lite förvirrande att följa på distans men jag misstänker att man får gå på taggarna och inte stirra sig blind på resultaten.

Som jag tidigare varit inne på i BPO tråden så är det grymt att få möjlighet att följa när de bästa spelarna gör upp i slutspelet. Stort tack till er som möjliggör detta.
En liten fundering kring kommenteringen av matcherna, hur är intresset att följa detta utomlands med tanke på att kommenteringen sker på engelska?

Stort grattis till alla medaljörer och andra fina prestationer. Vi har onekligen grymma flipperlirare i vårt avlånga land.
Ett extra grattis till mina småländska vänner MIR, JG, TK, DEN och UBB!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Samtliga filmade matcher kommer upp på en Youtube-kanal inom en vecka eller så enligt MOS. :-)

Skulle man kunna få ihop stålar till en extra rigg kunde man filma/visa 50-100% fler matcher. Det är något att kika på framöver.


doodle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 286
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Skulle man kunna få ihop stålar till en extra rigg kunde man filma/visa 50-100% fler matcher. Det är något att kika på framöver.

Snackade lite med MOS i lördagskväll och nämnde då att med ett litet tillägg per kamera i riggen så kommer man förbi HDMI begränsningen på ca 25m kabel.  Ett par SDI-HDMI & HDMI-SDI boxar ger kabellängder på 100m (i full hd,  200m om man går ner till 720p). Då hade (i år) exempelvis även exempelvis  classic spel kunnat streamas.

Tack igen för ett grymt arrangemang.  SM på hotell är sjukt fett!  Bra arrangörsskap,  och många frispelsspel i källaren är ett extra plus. 
🤘👍👍
/Micael MIM Magnusson


JANI

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1491
    • Visa profil
  • Stad: Åkarp
Så var årets Flipper-SM över. LPA vill passa på att tacka alla som har hjälpt till och bidragit så att det här arrangemanget kunde genomföras - utan er hade det inte blivit något SM.

Här kommer en handfull av dem och har jag glömt någon är det inte avsiktligt utan antagligen ett inslag av trötthet.

Patrik “PAL” Bodin - databas och tävlingssystem
Andreas “BWK” Thorsén - Hemsida och Scorekeeper App för iOS
Mikael Tillander - Scorekeeper App för Android
Erik ELF Bengtsson: Logga & design
Jörgen MOS Thornander: Streaming

Det viktigaste av allt, flippermaskinerna, har lånats från Jan JAG Eklund, Jonas HBK Valström, Fredrik AKO Mellberg, Michael GTO Nilsson, Mats MUH Holmqvist och Christian INK Holmsten.

Vill även passa på att omnämna vissa personers insatser lite extra.

Michael GTO Nilsson - som inte bara lånade ut sina Classicsspel utan även säkrade upp reservdelar till Classics (fick löfte om att 95-98% av felen skulle kunna lagas på plats). Han höll igång alla Classicsspelen under kvalet (och slutspel) alldeles enastående och dessutom ryckte han in när mekaniker saknades på vissa funkispass.


Patrik PAL Bodin - Helt galet duktig och snabb att koda i databasen för tävlingen och hemsidan. Fixat snabba lösningar som har underlättat för mig som admin på hemsidan. Han har dessutom lagt ner otroligt mycket tid på att förbättra (nytt slutspelsträd och användande av Appen där, inkludering av U16 i databasen etc.) och få tävlingsystemet att fungera, både lång tid före som under själva tävlingen. Som ex kan nämnas att när nattpersonalen gick förbi tävlingsreceptionen tidigt på söndag morgon så satt han vid datorn och knackade kod (de bar upp lite mat och kaffe till honom). Inte konstigt att du blev utslagen första i rundan i Mainslutspelet efter en hel natt utan sömn.

Andreas BWK Thorsén - Lyckades trots ont om tid att få Scorekeeper Appen att funka både med iOS 9 och 10. Den var riktigt bra och snabb och bidrog till att tävlingen flöt på smidigt (Android funkade sedan tidigare).

Jan JAG Eklund -  han har kört och kånkat många spel kors och tvärs (och kommer göra så hela den här veckan) - ett stort tack för hjälpen!

Ni som har hjälpt till att bära, sätta upp och fälla ihop spel förtjänar att omnämnas. Er hjälp underlättade verkligen för oss och utan er hade vi aldrig lyckats tömma tävlingslokalen på söndagskvällen. Tror vi var allt som allt ca 12 personer, det var iaf så många vi köpte pizza till.


Sen avslutningsvis vill vi också tacka er alla som kom och deltog - utan er hade det inte heller blivit något SM ;-)
« Senast ändrad: november 21, 2016, 16:12:38 av JANI »


Tags: flipper-sm lpa lund 2016