Frispel

sedan 2001

Jättefina tavlor med filmceller (filmtitlar). För filmintresserade.

MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Har säkert 200 tavlor med äkta filmceller i. Samtliga helt i nyskick. Höll tidigare på med import och kan därför sälja dessa till ett väldigt lågt pris. Billigare än inköpspris kommer det bli på de flesta tavlorna (tyvärr för min del, men kul för ni som är intresserade!). Tidigare sålde jag dessa från 450-1000kr, men kommer nu sälja bort nästan samtliga då jag i stort sett bara haft dem liggande i några år och det är för mycket pengar jag inveserat i dessa för att de bara ska ligga. Allt ska säljas och allt kommer investeras i min kommande flippersamling! :)

Tavlorna ni köpa kostar från 200 kr och uppåt. En del har ram, men den kostar såklart extra. Filmerna är endast riktigt kända filmer. Allt från Simpsons till Scarface, Star Wars, Sagan om Ringen, Spiderman, Troja, men även ett fåtal tecknade filmer som Hitta Nemo och Nalle Puh. Sagan om Ringen har jag väldigt många olika motiv på. Ibland är de inriktade på en viss karaktär. Även Star Wars har jag en tavla till varje film med. Även de tre första äldre filmerna!
Gissar på att jag sålt runt 500 tavlor samanlagt och bara fått positiv feedback från köpare. Ett par stycken på väggen bredvid varann blir riktigt snyggt i filmrummet!

Filmcellerna som sitter i tavlorna är noga utvalda bilder tagna från filmrullen som rullat på biografen. Håller man upp tavlan mot ljuset ser man cellerna jättetydligt då tavlan är ihålig där cellerna sitter.

Storleken på tavlorna varierar. Formen likaså. Vissa är avlånga och andra inte. De största mäter runt 50*50 cm och där har jag Spiderman, Harry Potter, Stålmannen (första filmen), Terminator 1 och Spiderman.

Först till kvarn på samtliga titlar då jag oftast har ett ex per tavla.

Samtliga tavlor har äkthetsbevis och är numrerade på baksidan, samt även på framsidan. I vissa fall är detta inskrivet med laser på framsidan och ibland är det en bricka i guld där det står stämplat.

Jag funderar på att göra en lista med alla titlar. Mejla så jag jag fixa lista och även fixa bilder på tavlan ni är intresserad av.

Just nu har jag bara ute denna annonsen. Men funderar på att lägga ut annons på blocket inom kort. Så passa på och var först. :)

Några få exempel.  Bilderna är tagna utan glaset!!!









Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


Tags: