Frispel

sedan 2001

Vad lyssnar ni på för musik?

ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag vill kalla mig för hobbymusiker eftersom jag inte kan försörja mig på just den här typen av musik, men jag släpper cd:s på ett bolag som heter Hypersound Productions.

Jag har släppt en skiva med mitt eget namn dvs Anders Lundqvist och två tillsammans med en tysk kille under namnet Macrocosm.

Länkar till ljuddemos finns här om nån är sugen att lyssna:


Anders Lundqvist - Unknown Destination
Macrocosm - First Mission


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
argh glömde den sista:

Macrocosm - Second Voyage

Släpptes bara för några dar sen!

Angående Dragon's Legend så är det namnet på Koto's låt. Däremot har de ju samplat snack från spelet Dragon's Lair så det är ju lite förvirrande :-)

Kul att det var nån annan som kände till denna udda musik också :-P


Uddis

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 253
    • Visa profil
  • Stad: Visby
TACK!!!!
(till ACE)
Oj oj oj, vad jag klurat på vad den gamla klassikern hette.

Jag hörde Dragons Legend någon gång (kan det varit sent 80tal?) när Clabbes, Rakt över disk ersattes av en annan diskjockey några gånger.
Det spelades en sån himla massa bra musik som jag nu försöker leta reda på.


Mr M

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 366
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Jag har ett antal cd-skivor med Koto, om det är någon som kanske vill ha en kopia till självkostnadspris...

M


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
För tillfället lyssnar jag mycket på två vitt skilda artister: Underworld, skön techno dunka-dunka, och Povel Ramel, Sveriges i särklass bästa textförfattare.

Det är trevligt med bred musiksmak, man får så mycket att lyssna på!:-)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Vad är det för något som är samplat från Dragons Lair spelet?
Är det Dirk:s dödsscener i spelet eller är det Daphnes förklaring till hur Dirk ska dräpa draken i slutscenen?

Jag känner mig gammal och grå när jag läser den här tråden. Mossig är ordet.

Jag lyssnar på mycket skiftande musik, allt från Rage againsk the machine till Mozart och Strauss.
Några klockrena favoriter som jag dock alltid har lyssnat på är, Pink Floyd, Genesis, Peter Gabriel, Roger Waters, Frank Zappa, Deep Purple, Uriah Heep, Queen, Kate Bush, Eva Dalhgren, Chris Rhea, Black Sabbath m.m.

Apropå konserter så var jag på ZZ Top's första gig någonsin i Norden. Denna eminenta spelning skedde på Göta Lejon 1980 tror jag att det var.
Det var en hejdlöst skön och hög stämning redan långt innan innan giget började. 15-20 minuter innan bandet klev på scenen, så började hela publiken (inklusive undertecknad) att rytmiskt och högljutt ropa in bandet, hela folkhavet gungade, stampade och njöt av den extremt höga stämning som böljade runt i lokalen.
När boysen väl kom in på scenen så var kaoset fullkomligt.

Konserten? Fulländad, en av de absolut bästa konserter jag någonsin bevistat.

Kiss första gig i Sverige (Gröna Lunds stora scen) var ganska okey, men en inomhuskonsert hade varit bättre för effekternas skull.

Börje Sprängsten på ullevi 1985, Roger Waters och Peter Gabriel's senaste konserter på Globen är helt okey. Och även Pink Floyd's gig i samma lokal för ett antal år sen.

Danne
« Senast ändrad: februari 07, 2005, 18:58:56 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Danne,

Ska erkänna att jag kanske var lite snabb och sa att själva spelet var samplat. Eftersom jag inte spelat det själv så kan jag inte svära på det. När jag tänker efter låter det mer som reklam eller "trailer" för spelet. Det som sägs är i alla fall följande:

"Please save me, the cage is locked with the key. The dragon keeps it around his neck. To slay the dragon use the magic sword"

"Dragons Lair, a fantasy adventure where you become a valiant knight on a quest to rescue the fair princess from the clutches of an evil dragon."

"Dragons Lair, you control the actions of a daring adventurer finding his way through the castle of a dark wizard who has enchanted  treacherous monsters and obstacles."

Ja, sen är det lite mer också men det orkar jag inte lyssna mig till :-P

Jag gillar också Pink Floyd men har aldrig kommit mig för att lyssna på Roger Waters solomaterial. Det borde man kanske??


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Lyssnar en del på ZZ-Top, Motörhead, AC/DC, Metallica, Iron Maiden, Def Leppard, Rammstein och en del annat...


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
ACE, första meningen kommer från slutscenen (drakscenen) i spelet.
Andra och tredje meningen kommer från spelets attract-mode som körs i Game-over läget.
Jag håller på att samla en hel del prylar till dessa laserdiskspel från Cinematronics/Atari.

Jodå Roger Waters har gjort en del bra grejer. Och hans gig på Globen var mycket långt 3 timmar (inkl 30 min paus mitt i), och det var mycket PF material. En klart grymt bra konsert.

Danne
« Senast ändrad: februari 09, 2005, 21:09:43 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Ok, då var jag inte helt ute och cyklade då :-)

Har du nåt speciellt av Roger Waters att rekommendera?


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Tja, till exempel:
The Pros and Cons Of Hitchhiking
eller Radio Kaos

Danne
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
När de stal min bil så var det inte bilen jag saknade i första hand utan Radio Kaos cd´n som var den största förlusten. Rekommenderas varmt då det är ett riktigt mästerverk.


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Waters är en kung.
Vet faktiskt inget som är oviktigt av hans verk.
Radio Kaos är nog den jag oftast lyssnar på, men det andra han gjort är lika lysande...om än lite mer "avancerat" och lyssningskrävande.
"Amused to death" är mörk och fantastisk:-)

Denna senaste postning fick mig att återigen ta upp lite floyd till ytan.
Beställde nyss den remastrade versionen av "The wall" på DVD och en DVD-dokumentär om Floyds historia.

FLOW!


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Ja Waters har alltid varit djävulsk mörk i sitt material.
En platta som jag bara gillar mer och mer desto mer jag lyssnar på den är PF:s "The Final Cut" sista plattan innan Waters och PF gick skilda vägar. Jag tyckte inte alls om plattan när jag först köpte den för många år sen. Nu älskar jag den.
Pink Floyds storhetstid tycker jag varade från Dark side.. till The Final Cut. Underbara plattor helt enkelt.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


RobbseBoy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Bro
Jag var på Waters In the Flesh konsert i Globen och måste erkänna att jag inte riktigt lyckades nå upp till medelåldern i publiken, men fan vad bra han är!
Comfortably numb kommer för alltid vara världens bästa låt (Nej Flippy, de har inte snott låten från Scissor Sisters!:-P) och Dark side of the moon kommer alltid att vara världens bästa album amen.


Tags: