Frispel

sedan 2001

Hörlurar med aktiv störningsreduktion

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Fler och fler använder dessa har jag sett och tänkte därför kolla av lite vilka som kan rekommenderas.

Får man något bra för 2000?


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det är intressant att se reaktionen på en person som aldrig har provat lurar med aktiv ljuddämpning förut. Ta på lurarna först och slå sedan på ljuddämpningen. Alla blir överraskade att det blir så tyst. Direkt.

Jag brukar inte använda hörlurar när jag spelar flipper, men det beror nog mest på att jag inte orkar bära runt på dem när jag inte spelar. Men när man reser är det sjukt bekvämt att kunna stänga av omgivningen. Mina lurar heter Bose QuietComfort 25, de är dyra men bra. Prisjakt sa nyss att de kostar 2890 kr.

Observera att de inte filtrerar bort barnagråt, det måste man istället överrösta med musik. Det spelar kanske inte så stor roll på en flippertävling, men kan vara värt att veta om man reser i turistklass.
Det är lika för alla


hanst

  • Donator Silver
  • Newbie
  • *****
    • Antal inlägg: 14
    • Visa profil
  • Stad: Täby
Jag har ett par Bose QC25 här hemma och är så pass nöjd med dem så att jag köpte ett par till min käresta nu när hon fyllde år. De nya köpte jag hos Audio Video i Täby C nu i mitten på september för 2395 kr
« Senast ändrad: oktober 01, 2015, 21:33:00 av hanst »


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
De verkar väl bra :-)

Hur ofta byter man batteri? Kan man spela med kabel eller är det bara batteri? Om kabel, hur förändras batteritiden?

Finns det app till telefonen där man kan ändra frekvensomfånget?

Något annat man bör tänka på?


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag har kikat lite på Parrot Zik 2,0. Någon med erfarenhet från dessa lurar?


CKR

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
  • www.flippercenter.se
    • Visa profil
  • Stad: Torslanda
Jag har ett par Bose QuietComfort 15, vilket verkar vara föregångaren till QuietComfort 25. Jag tycker de är skitbra. De är dock inte trådlösa. Batteriet, ett AAA, används endast till den aktiva brusreduceringen.
35 timmars lyssning lovar Bose att batteriet skall räcka till.
Jag trodde precis att mina gått sönder, för de höll på att slå till och från hela tiden, men det var tydligen deras sätt att upplysa mig om att ett batteribyte kunde vara på sin plats. :)
www.flippercenter.se
flippercenter@gmail.com


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Plantronics Backbeat Pro rekomenderas. Bra pris.

Bluetooth. 24h batteritid. Fungerar utan batteri ocksa. Pausar automatiskt musiken nar man tar av sig dom (mellan kulor i tavling exempelvis). Dom ar dessutom skona nar man har dom runt halsen da orondelarna viker sig platt.

Jag var inne pa ett par Beats men dom var inte skona nar dom inte satt pa huvudet. Boselurarna ar jatteskona men den tradlosa modellen fungerade inte alls om batteriet tog slut och just Bluetooth modulen pa sidan av ena luren var ful(Kan ha uppdaterat modellen sedan i varas). Bose finns ocksa som helt custom da man sjalv designar farg pa allting pa lurarna, vilket ar trevligt men hojer priset ytterligare.


REY

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Skövde
Jag är också ute efter ett par hörlurar och de från Plantronics ser intressanta ut. Har läst någonstans att de är iphone kompatibla, vad innebär det för mig som har en android? Läste också flera recensioner där man klagar på att hörluren känns tung o glider av skallen. Inget du har upplevt David eftersom du rekommenderar produkten?


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
PQ: har ett par Parrot 2.0 och dom är väldigt tysta vid aktiv ljudabsorb.
Håller över en atlantflygning utan problem, samt att musiken är lätt manövrerad
Däremot är lurarna extremt jobbiga att hosta , precis som Johan beskriver, om man inte använder dem...
Betalade nästan 3* och använder dom endast vid långflygningar.
Matchstick Pinball


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Fredrik: Har inte markt nagot sadant. Har anvant dom mest till promenader, flippertavlingar, runt kontoret, och pa flygresor.

Har inte kort dom med Android, men dom stodjer synch genom NFC, och det stodjer val inte iPhone om jag minns ratt. Dom funkar kanon med Windows Phone tom, sa Android skall inte vara nagra problem.

En annan cool funktion ar att dom stodjer 2 Bluetooth kallor sa jag kan lyssna pa musik fran min laptop och om det ringer sa pausas musiken och det ringer i lurarna och jag kan svara telefonen med ett knapptryck pa ena luren.

Det enda jag inte gillar med dom ar att dom ar lite stora, men det ar ju dom flesta over-ear lurarna.


REY

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Skövde
Du övertygade mig David. Ett par Plantronics beställda idag för 1699 kr.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Nice pris i Borås - Netonnet flyttrea
Bose QuietComfort 25i för 1490:-

Satt på händerna i några minuter.....men kunde inte hålla mig.

Inköp - check !
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


REY

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Skövde
Plantronics-lurarna rekommenderas även av mig. Riktigt bra ljud och smidiga reglage. Det enda negativa är att jag inte lyckats paira dom med min hemmabio. Det borde väl gå?!
Tack för tipset David!


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2135
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Jag har nu haft Bose QC25 i några veckor och är väldigt nöjd. Jag missade att de inte har bluetooth, och var ganska besviken på det först, men det är mitt eget fel som inte läst informationen tillräckligt bra.

Jag fick faktiskt mitt jobb att betala för dem, då vi sitter i kontorslandskap och jag klagade på att jag blev störd av alla andra och inte kunde vara effektiv. De som känner mig vet att det troligen är jag som stör mest...

Omdömet är dock att de är superbra. Man blir inte trött på att ha dem på trots att det ibland blir timmar i sträck. Jag har jämfört med några andra brusreducerande lurar och märker en stor skillnad i funktionen, där Bose vinner med hästlängder. Fördelaktigt att det är ett AAA batteri, som man kan köpa var som helst.

Underbart skönt att ha låg musik på i bakgrunden på jobbet och slippa kollegornas dumma frågor hela tiden :-)

Tack för tipsen i tråden :-)


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Intressant tråd för en ljudnörd som mig :-) men vi flyttar den till övrigt. Flipperkopplingen var ganska svag ;-)


Tags: