Frispel

sedan 2001

Problem med Big Indian Chief-bandit

Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Skulle avyttra min Big Indian Chief-bandit pa Tradera for att gora plats for annat. Fick ta bort den annonsen omedelbart nar detta hande.

Allt fungerade kalasbra nar jag skulle tomma hoppern på poletter via testmenyn - gjorde detta och nu startar den inte igen.
Det borjade med att den fros till ett par ganger vid uppstart, nu hander ingenting. Powerlampan på MPU-n lyser och sedellasaren surrar - det kommer aven ett tyst hummande från hogtalaren.

Har matt sakringarna men samtliga ar hela.
Om det hade varit nat fel på epromen borde val apparaten ha meddelat detta? Kan inte na testmenyn eller servicemenyn heller.
Nagon som vet hur jag kan felsoka?


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Tror inte det är det men finns en nivåkännare i hoppersen men då ska det komma upp kontakta personal eller hopper tom har jag för mig....


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Ubbla - du är en kung!
Hade fyllt på hoppern igen efter tömning men tydligen hade polletterna inte hamnat rätt - något som uppenbarligen resulterade i att den vägrade starta.
Gav hoppern en liten knuff, vips hamnade poletterna rätt och allting startade perfekt igen! :)


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Tack .. Var nog mer tur... Den kontakten till hoppersen kan ju varit problemet med...vill minnas att det var ett helt gäng stift..??...
« Senast ändrad: augusti 07, 2015, 23:22:17 av ubbla »


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Ja det var mycket kontakter överallt runt hoppern - men tänkte att det inte borde ha krånglat utan förvarning. Tyckte ju även att den borde ha meddelat någonting gällande hoppern, inte bara vägra starta.
Men men - nu fungerar allt klockrent :)


Dr.Holmberg

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Skoghall
Ropade hej för tidigt :(
Nu är det som tidigare igen - den startar lite då och då, ibland med meddelandet "clearing ram" efter uppstart. Suck..


Tags: power