Frispel

sedan 2001

Sterns nya?

INK · 181 · 75263

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Fungerar utmärkt är kanske lite att ta i när man har två trasiga ramper på spel som är ett par år gamla och bredvid står spel som närmar sig 20-årsåldern utan ens en spricka i sina ramper (dock med skydd skruvade i rampstolpar). Med det inte sagt att WMS-ramper inte går sönder.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
E nog så enkelt att så länge STERN kan sälja sina halvtaskiga spel till fullpris - samt slippa att fixa dem i efterhand - mer än att skicka lite reservdelar till köparna - så kommer kvaliten inte att förbättras.

För det är väl så att se säljer ju slut på allt de producerar. Och då finns det ju knappast incitament för att förbättra produkten.
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


webdiddy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Personligen så har jag extremt svårt att känna nått för Wrestling temat, jag känner mer för WWF Royal Rumble som ger mig lite nostalgi känsla. Men det är sant att det kanske kan vara roligt ändå.
Man märker ju att Stern koncentrerar sig mest på den amerikanska marknaden den senaste tiden, det fanns ju en tid då den europeiska marknaden hade en hel del att säga till om men det är som alla vet bortblåst idag.

Själv är jag positiv till linux datorn. Det ser ut som ett vanligt mini itx kort, ju mindre komponenter destå mindre risk för strul enligt mig. Dessutom tror jag att mjukvaran blir mer lättillgänglig för folk som vill modda mjukvaran, den lär också vara betydligt mer kapabel för sterns mjukvarudesigners. Jag har hört G.Gomez vid flera tillfällen nämna att det gamla kortsystemet inte orkar med all kod och funktioner de vill ha med i ett spel.

Sen när det kommer till Sterns kvalitet håller jag mycket med, detta är nog inget som stern kommer ändra på i första taget och det beror på endast en sak... folk köper spelen ändå. Stern har knappast en jävla massa spel stående de inte kan bli av med, det är snarare tvärt om.

Är man missnöjd finns det ett extremt bra sätt att visa det, visa det med plånboken, det är inget som går fram så tydligt till ett företag som när ingen är villig att köpa deras produkt.


Bifrost

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 362
    • Visa profil
  • Stad: Klippan
Första inlägget här då. Gillar Temat då det brukar vara fantastiskt roliga att lyssna på sen är ju hela Wrestlingen Big business i staterna.
Gillar det i alla fall!


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Idiottema. Wrestling är bland de fånigare 'kulturyttringar' som finns enligt min mening.
Sen vad spelet anbelangar återstår att se, är det roligt att spela kan man ha överseende med temat.

Köra Linux i flipperspel är ju i sig inte direkt nåt nytt, det är just det som JJP gjort. Sen får man hoppas att Stern inte byggt in nåt hårdvaruberoende som att det krävs ett specifikt moderkort eller specifik processor (Lex PB2K).


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Det ar ett kasst tema imho, men det kan val funka som redneck bartema OCH ironiskt hipsterbartema i USA sa operatorerna dar kan nog gilla det.

LE varianten med Wrestlinglegender i designen och signatur av Hulk Hogan later val roligare ocksa.

Jag gillar ocksa att slingshotsen i ovre spelplanen skots av spelaren.

Kan det har goras i en retheme a'la Grand Prix/NASCAR at Europeiska marknaden pa nagot vis? UFC kanske. Fast det ar ju lika redneck utan att vara ironiskt...


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Jag tänkte samma tanke, att UFC/MMA-tema för Europa hade kanske funkat.
Ett tema jag iofs inte heller gillar. Man ska inte slåss har mamma lärt mig...


webdiddy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 186
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Dock skulle ett UFC tema göra så det behövs byggas om en del då UFC fightas i en oktagon.


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad
Gillar inte heller UFC. Känns mest himla konstigt att det alls får sändas på TV i dessa PK-tider..
Jag menar, en rövskåra på TV censureras, men en blodig skalle får man se... Märkligt!


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
jag ser hellre en blodig skalle än en rövskåra, beror iofs lite på vem den sitter.

det viktiga med den här spelet är att det moddas för den svenska marknaden, dvs att man kör med svenska brottare som "döden" "conny mejsel" "manimal" m.fl samt kommentarer av hoa hoa.




Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Riktigt skräpspel.  Övre spelplanen är skittråkig och ramperna är svåra att komma upp i nu på nytt putsat spel med starka flipprar. Kommer vara omöjligt att komma upp dit när spelen är skitiga och flipprarna segare.


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
har vi nån info om vem som designat? verkar inte som spelet är inlagt på ipdb.org


padre054

  • Donator Silver
  • Sr. Member
  • *****
    • Antal inlägg: 327
    • Visa profil
  • Stad: Karlstad

Tags: