Frispel

sedan 2001

Skriv ett brev till lotteriinspektionen!

Tor · 454 · 166689

Rokku

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 373
    • Visa profil
  • Stad: Rödeby
Appropå ett visst mått av slump. Jag har tränat barn i fotboll i 10 år och spelat själv i 15+. Har sett ett antal matcher avgöras med ett visst mått av slump. Blött underlag, snedstudsar, bollar som tar på domare eller motståndare och ändrar riktning på ett oförutsägbart sätt och ger fördel åt ena laget. Domare som gör felbedömningar och dömer straff eller missar att döma straff eller offside.

Uttrycket "bollen är rund".

Likaså skulle en match i CS kunna avgöras slumpmässigt - man hystar iväg en granat på måfå och en spelare råkar komma ivägen...


Edenecho

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 311
    • Visa profil
  • Stad: Oslo
Etter BPO i helga, classic matchplay, hvor en jeg spilte mot som aldri har spilt noe særlig før og bare "flipper" i vildens sky, får superbonus på ball 1 (KISS) og colossal bonus på ball3 og ender på over 600.000 i score mot meg, så innser jeg at pinball kun består av randomness.








 :-X


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Är det någon flipperförening som ansökt om att få bli del av Svenska e-sportförbundet och vad sa de i så fall om flipper som e-Sport?


realpingo

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Hej!

Länge sedan sist och jag har inte läst de senaste inläggen.

Däremot har vår nya debattinlägg blivit publicerat på SvD idag:
https://www.svd.se/spel-i-offentlig-miljo-ar-inte-farliga-e570
https://www.facebook.com/svdopinion/

Den kommer ut i den fysiska tidning imorgon, 6:e oktober 2017.

Vänligen sprid denna text så mycket ni kan!

/ Pingo


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping


Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Realpingo: Snyggt! Väl argumenterat och underhållande skrivet. Hatten av!

Som kuriosa kan nämnas att jag en gång McGyver-lagat Fridolins flipperspel. Kände då att jag verkligen gjorde en insats för riket.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

KAIN

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 323
    • Visa profil
  • Stad: Örkelljunga


Alvar

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 211
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
INK: Nåt classic jag inte minns namnet på. Minns dock att det hade hängflipprar. Hur ska man kunna få ordning på den svenska skolan om man inte ens vet att ha rätt vinkel på flipprarna?

Nåväl, här finns en bild där nån classic-konnässör säkert kan se vilket spel det rör sig om: https://www.metro.se/artikel/fridolin-siktar-p%C3%A5-att-bli-minister-xr



johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Debatt artikeln delad på mina facebook sidor ,Flipperhallen och HEY STHLM

Edit:
7500 pers har sett delningen :)
« Senast ändrad: oktober 10, 2017, 21:17:18 av johan_r »


Tor

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 88
    • Visa profil
  • Stad: Halmstad
Jag har också delat artikeln. Den var riktigt bra!
Puttin'on the Fritz


realpingo

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
  • Stad: Falun
TACK alla för alla snälla ord - och alla delningar!! Kul att se att så många sett och delat den här texten. Ju fler som sprider den här texten, desto bättre.

Dala Demokraten kommer troligen att återtrycka texten - så kontakta gärna er lokala tidning och se om de har intresse av att publicera den. Isåfall kan ni kontakta mig så får ni en version ni kan köra lokalt. Ni har då möjlighet att stå med som undertecknare på den versionen.

Maila gärna även Finansdepartementet och ställ svåra frågor. Ring eller maila de riksdagspolitiker som kommer från er valkrets och fråga även dessa varför lagen inte än är ändrad, fast Riksdagen röstade igenom detta 2015, och vad de tänker göra åt det.

Jag vill återigen propsa på att lokala flipperspelsföreningar bör gå med i e-sportförbundet så snart som möjligt. Det är viktigt för att förhindra att e-sport definieras snävare, så att flipperspel inte kan ingå i den definitionen. Vi har medvind i och med e-sporten idag, och det ska vi utnyttja. Därav den nya benämningen på Automatspelslagen till "E-sportslagen". :-)

/ Pingo