Frispel

sedan 2001

Frågor om enarmad bandit

heliac

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: Mellerud
Funderar på att köpa en enarmad bandit. Tror att det är en bally eller williams men inte säker. Apparaten ifråga ställdes undan för 15 år sedan och då skall den ha funkat felfritt. Vågar man köpa eller kommer det bli massa problem? Vad skall man kolla på vid köp?


janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Du får räkna med att rengöra det flesta kontaktstiften med sprit eller dylikt. Det är ett lite krävande jobb då det säkert är 1-200 kontaktstift.


heliac

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: Mellerud
Hej igen. Nu har jag köpt en bandit. Dock inte den som jag nämnde i första inlägget. Det blev an Bally Continental. Skicket var väl sådär men jag åkte ganska långt och hade ingen lust att åka hem tomhänt. Dock verkar den fungera som den ska, har spelat en bra stund men den kanske lägger av när som helst.

Finns det något jag bör kolla på direkten, smörja?!?


janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Är det en super continental eller den vanliga?
Har en likadan och tycker den är grymt skoj att spela på! Fungerar utbetalning lika bra för 1 som för 6 kronor?
Det ända man brukar behöva göra efter ett tag är väl möjligen att smörja upp dom mekaniska delarna.


heliac

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: Mellerud
En vanlig Continental. Jag har spelat en stund varje kväll och satsat lite olika, den har betalat ut fel en gång. Jag spelade 1kr och fick 3st 2BAR vilket skall ge 100kr men den gav 75kr. Annars har den betalat ut rätt. Ibland så är man lagt i pengar så slirar liksom armen, så att man får dra en gång till. Den snor dock inte kronan på "tomdraget". Har inte haft tid att bekanta mig med mekaniken men det är säkert inte nåt avancerat fel.


janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Har haft det felet också. Ta ut hjulenheten och sätt in den igen ordentligt.


heliac

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: Mellerud
Janne...du menar felet med tomdragen?

Angående utbetalningen så har jag som sagt bara fått fel utbetalt en gång. Nu har jag spelat mycket mer. Vad kan fel utbet bero på? Oxid på kontakter?

Sen vill mynten fastna ibland i rännan som är direkt under inkastet. Ser ut att vara ärgat/oxiderat när man lyser ner med ficklampa. Kanske räcker att ta loss plåtdelarna och slipa/polera dem?


janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Japp det var det jag syftade på, provat?

Problemet med att kronan fastnar åtgärdas genom att man justerar höjden på "vipparmen" som räknar kronorna som slinker ut.

Hur ofta blir det fel? Hur blir det fel med utbetalningar?


bertilsson

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
  • Stad: Säter
Testa med samma vinst igen & se om den betallar ut 75kr då med. Om den gör det plocka ur hoppern och kolla så att kabeln sitter på rätt skena eller om det ev är ett brott på skenan.

Har haft maskiner där någon lött om kablarna till lägre vinster.


heliac

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: Mellerud
Nu har jag märkt ett annat fel. Ibland tar den inte kronorna efter första kronan. De trillar igenom ner i banken men det reggas inte uppe på tavlan. Bara ibland. När det funkar hörs ett tydligt reläljud...


Tags: