Frispel

sedan 2001

SFS framtid

JockeBergman

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
  • Stad: PIXBO
Full förståelse för Sonar och man bugar och bockar. Jag som gröngöling och fet-rookie som inte ens varit på SM ännu ville bara trycka på att man numera för tjugo riksdaler varesig knappt kan parkera i GBG centrum eller erhålla en dosa snus. Tycker definitivt att en hundring är en rimlig summa! Detta är ju ett högkvalitativt forum med väldigt trevliga och hjälpsamma medlemmar och det är värt mycket! För att inte erhålla allt för brun näsa så avslutar jag med lite konstruktiv kritik när det gäller en eventuell framtida version av marknadsflik: Någon här på detta forum har tidigare gett rådet om att det kunde vara värt att glutta lite på hur pinballowners har lagt upp sin sida. Denna känns väldigt högkvalitativ. Hoppas du/ni hittar rätt personer! Jag är bra på några andra grejor. Inte detta. Då är det väl också nu hög tid att donera en peng på frivillig basis. I framtiden hoppas jag få äran att göra det på ofrivillig basis, dvs att rättigheter för ickesponsorer är extremt begränsad. Hittills har jag ju bara ridit på vågen (främst pga att jag som många andra bara är lat helt enkelt). Lycka till!!!!!!


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Tätt skrivet JB ;-)
Men din  skrivelse är ju väldigt på, som få...och precis som du vill jag givetvis också bidra med lämplig summa som får SFS att leva vidare i vilket format som helst... BUD=Demokrati eller SONAR= Envåldshärskare
Röstar dock för Sonar-alternativet om en sådan lämplig finns att tillgå..
Matchstick Pinball


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Förutsatt att vi inte tappar medlemmar eller avskräcker folk från att gå med så anser jag också att en förening med årlig medlemsavgift vore intressant. Det är väl dock viktigt att folk engagerar sig och att föreningen alltid känns levande för att inte gå samma öde till mötes som många av de mindre "föreningarna" gjorde.
Att engagemanget i dessa avtog kan ju visserligen ha berott på andra orsaker.

Kan man sen väcka många av de gamla flipperrävarna till liv som höll igång under tidigt 2000-tal så vore det väl ännu bättre. :-)


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Och jag som köpte mitt första spel 1977-78   :-/
Typ stenåldern......


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Kanske dax att dra igång den gamla röstningsfunktionen igen.. Då ser vi ju också hur många som engagerar sig i dom olika alternativ som går att välja på..

Jag vet inte vilket alternativ som är bäst än men jag anser att SFS är anledningen att sånna som jag vågar skaffa flipperspel idag och det mesta av det lilla jag kan har jag lärt mig genom detta forum.
Har inget emot att det betala en årsavgift alternativt hjälpa till på något sätt, bara vi tryggar framtiden för forumet.
Winners dont use drugs


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Kanske man ska kräva retroaktivt medlemskap, vad sägs om det UBB? ;-)


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Hehe....hoppas det gamla camelot backboxen( det som är kvar av spelet) har gått upp i värde då ......


janne6304

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Mölndal
Jag tycker att 20 räcker för ett år. Vet inte om jag tycker det är värt att hjälpa nybörjare för en hundring om året...


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
En femtiolapp känns mer rimligt om SFS går över till föreningsform, att driva en hemsida är ju inte gratis. En del av summan skulle ju exempelvis också kunna finansiera annonsering inför SM, ett årligt utskick av medlemsblad eller dylikt.

Men prio ett borde väl först och främst ligga på annat än en medlemsavgift nu. Ska det bildas förening? Någon kanske har erfarenhet föreningsbildande och känner sig manad att ta tag i saken?


JFK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 411
    • Visa profil
  • Stad: Trollhättan
Sker det några diskussioner om ämnet? Vore ju trevligt att få till en lösning så att SFS kan utvecklas.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Händer inte så mycket just nu, inte från min sida sett. Vet inte om det hålls på och funderas eller planeras hos någon men jag misstänker att det inte händer något.

Jag ska försöka ta tag i det lite för att se om det kan bli lite styrfart på det hela.


Diezel99

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: Vagnhärad
Jag tycker oxå att det är rimligt med en medlemsavgift.


Tags: