Frispel

sedan 2001

MM Remake

Deroko

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Äh det har ju bara kommit Elvis Rolling Stones Metallica AC DC på sistone det känns som att dom febrilt letar efter nåt vad som helst för att dra in lovor.

Och sen i olika versioner av samma spel.

Inget fel i det för dom som gillar sånt men för mig känns det bara patetiskt.

När jag köper en donut i affären så köper jag en sockerdonut jag vill fan inte stå och fundera på om den ska vara överdragen med jordgubb choklad eller banan.


Deroko

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Är det oskick att skriva fan?

Isåfall får moderatorn gärna radera det eller ändra till verkligen eller annat passande ord.


KAIN

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 323
    • Visa profil
  • Stad: Örkelljunga
Har en liten undran hur du tänker deroko då du i ena inlägget skriver:
Har det gjorts nåt bra flipperspel efter 1999?

 Eller är det bara jag som är en gammal gubbe som är nostalgisk och tycker att Stern och dyl är dynga?

och i nästa inlägg skriver:

Sen väljer man att ännu mer slå mynt på nåt populärt genom att släppa en kopia på ett fantastiskt spel nämligen MM.

 Fy fan vad okreativt.

Om det inte släpps några nya kreativa spel är det väl underbart att fler folk kan få tag i och spela Bally/Williams favoriter???
Eller missförstår jag dig?
KAI #4334   "Quitters never win"


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Här har man missat en massa kul bara för att man råkar jobba hårt & länge en dag! :-D

Det är jag som har patent på 25'-30' för MM och ingen annan..

Purre: ironi & sarkasm är vad som får livet värt att leva,vi förstår dina små kuligheter.

Och när det gäller DE, så får jag hålla med om att det finns många trevliga titlar.
Matchstick Pinball


Deroko

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jajjamen Kain det är fantastiskt bra att fler kan få tag i och spela Williams/Bally favoriter.

Min poäng var att det är just det som är det mest kreativa som hänt sedan dom sista spelen släpptes för typ 16 år sen av Bally/Williams. Men samtidigt är det tragiskt att dom inte kunde hitta på nåt bättre under dessa åren hänger du med i mina funderingar?


Deroko

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
En fråga till INK som verkar vara mest insatt.

Om det står waiting for WMS approval som du säger inte är konstigt alls,vad betyder det egentligen och varför står det så?


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Stod det inte att Roger Sharp skulle "godkänna" de färdiga spelen -  så att de spelade och var som orginal MM - innan dessa remake fick lämna fabriken.

Men återigen,vem vare som köpte ?
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Pale

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
  • Stad: HÄSSLEHOLM
Vem vare! Vem vare som fucking köpte!!!


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
har inte hört om nån från sverige som köpt, knappt europa överhuvudtaget. med tanke på tidsskillnaden och att dom gick inom 6 timmar så är det inte så konstigt.


EZL

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1017
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Citera
Ja precis jag tycker kreativiteten är noll och ingenting på dom nya spelen,

Det är inte säkert att det blir speciellt bra, men att påstå att kreativiteten saknas i flippervärlden idag när saker som P3 är på gång att släppas . . . Nej, det håller jag inte med om.

Nu är de inte Stern förstås men det finns ju ingen anledning för Stern att avvika från sin vinnande(?) väg med licensierade spel så länge ingen slår undan benen på dem på marknaden . .


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
ICE, min bredbandsleverantör levererar bredband utan tidsskillnad....så what happens in US happens in Rydboholm , same time.

Kika runt lite så kanske man kan få det så i Stockholm med ? ;)

Om ingen i Sverige köpt en remake e det väl än mindre anledning att oroa sig för ev "värdeminskning" på de MM som finns i landet ?

1000+ flipper till massan - MORE FUN FOR EVERYONE , eller hur Stern ?
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


ICE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 502
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
rydboholm vet jag inte ens vart det ligger vetesjuttom om jag kan få den tiden på mitt modem men ska göra ett försök att ratta in det.


CC

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1248
    • Visa profil
  • Stad: Rydboholm
Det viktiga e inte rydboholmstiden, utan att du får USA-tidsskillnaden , så du inte missar nästa remake release ;)

En CC release kanske - isåfall ytterligare ett måste för CC.
"Varning! Vissa av mina inlägg kan innehålla spår av sarkasmer och ironi! Nötter kan sätta sådant i halsen."


Deroko

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
EZL visst kreativiteten inom ingenjörskonsten finns absolut men det är inte den kreativiteten som jag eftersträvar utan det är det där humoristiska hos Bally/Williams som gör att du kan börja gapflabba eller förundras över kommentarerna varje gång du spelar.

Eller typ troll I Chuck Taylor skor,eller kossor som beamas upp i rymdskepp eller ......  det finns massor av exempel i varje spel eller att man gör Fish Tales (Tails) som ett helt nytt spel som är baserat på en feature i ett föregånde spel.

Jag kommer aldrig tycka ett Stern spel når upp till denna nivå av kreativitet,men du och ALLA andra får gärna göra det men inte jag.
« Senast ändrad: oktober 22, 2013, 14:52:13 av Deroko »


Deroko

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 50
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Vet inte om jag är barnslig eller har ett annat sätt att leva mig in i spelen än ni andra men för mig är det som att jämföra att äta mat hos Kebabturken runt hörnet eller på Fiskekrogen hos Mannerström.

Den där känslan av gåshud när man spelar ett ruskigt bra Bally/Williams har jag aldrig upplevt på dom andra tillverkarnas spel och jag har absolut inte haft förutfattade meningar,köpte ett POTC i all välmening och tyckte det var jättekul i början men känslan la sig bara efter ett par dar och var helt borta på två veckor.


Tags: