Frispel

sedan 2001

Påhopp ?

johan_r

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1544
    • Visa profil
Ska man acceptera sådana här mail?  

Från:  Gustaf      Datum: 31/1/2013 5:35:22 PM
     Till: johan_25@spray.se

Hejsan Johan!

Kunde inte bara låta bli att kommentera din tragikomiska annons. "Lite
smutsigt" och "några timmars jobb så har du ett fint IJ att njuta av"
klassar du ett av de risigaste och absolut skitigaste WPS spel jag
någonsin sett (även kollat dina bilder på SFS)... Visst jag förstår att
du är hobbyhandlare som till viss del försörjer dig på spelhandel av
billiga importspel utifrån att ha följt dig på Svenska
Flippersällskapet. Och visst det är upp till var och en att köpa eller
förkasta grejer men du vet säkert också att det finns många nya
hobbyister utan erfarenhet och referenser som letar efter ett spel till
rimligt pris, hoppas att ingen av dem köper dina underdrifter och
uttjänta spel... Hittar du rätt köpare önskar jag dig ändå lycka till
med affären. Med vänlig hälsning /Gustaf i Götene


__________________________________________________________

Varav jag svarade:

Hej

Tack för ditt svar.
Spelet är sålt till en samlare som ska renovera det.
samt 6 andra spel i samma affär.

Om du klassar det indy som det risigaste du sett så har du inte sett många spel...

Jag försörjer mig inte på "hobby handlande" med spel utan jobbar som lärare,samt har ca 50 spel utställda ,därav tog jag hem en hög spel för att komma åt några jag tog in i min firma.
Resten är nu sålda,till priser som ligger en bra bit under svensksålda spel pga skicket.

Om du kollar mitt rykte på SFS och Arkadtorget så ser du att jag inte har en enda missnöjd spelköpare,är det något jag missat i mina mkt bra beskrivningar så rättar jag alltid till det i efterhand.

Mvh johan

Och :

dessutom vill jag minnas att jag redan 2010 bad dig att inte kommentera mina inlägg eller annonser.

http://www.svenskaflippersallskapet.com/forum.php?action=showt&t=12341&p=0

__________________________________________________________

Svaret jag fick var:

Hej!
 
Uppenbart att jag trampar på en öm tå. Du ska ha klart för dig att mitt inlägg grundar sig i en passion för flipperspel och ärlig varudeklaration. Ditt otrevliga svar får mig att minnas ett tämligen märkligt försök du gjorde att få köpa ett fint Funhouse som jag numera är ägare till.   Det du skriver bekräftar för övrigt fullständigt den uppfattning jag fick om dig redan vid det tillfället. Vill du lära dig vad jag och andra seriösa samlare menar med ett fint spel är du välkommen in på en titt om du har vägarna förbi Skaraborg.

__________________________________________________________

Varav jag tröttnade på honom och svarade:

Jag har fler fina spel än dig i min samling så jag behöver inte åka till byhåla för att se fina spel.
Ta nu din medicin och gå och lägg dig.

__________________________________________________________

Och svaret vart:

From: gustaf.hamilton@gotanet.com
Sent: 2/1/2013 2:44:10 PM
To: johan_25@spray.se
Cc:
Subject: Re: Ang. Indiana Jones flipperspel

Vill tacka dig för svaren, har verkligen kommit till klarhet att det finns orsak att varna potentiella köpare för din aggressiva stil och blufftaktik.
Mycket tragiskt att du härjar på SFS entusiastforum där nya flippervänner borde kunna känna sig trygga.

__________________________________________________________

Så....min fråga till alla här på SFS är , har jag gjort någon missnöjd med någon affär ?
Är jag så hemsk som gustaf påstår?
Kör jag med "blufftaktik" ?

Eller är det någon annan som är av en annan åsikt??


bloodmoon

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 150
    • Visa profil
  • Stad: Arlöv
Orkar verkligen inte lägga energi på sånt =(.
Har aldrig hört något illa om dig eller de affärer du gjort.


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Nej, det låter verkligen inte som dig Johan.


glas claes

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: lerum
Jag var själv väldigt sugen på ditt IJ
då priset verkade vara väldigt bra


DarthBoMan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
    • gamerworld
  • Stad: Täby
Ha ha! Det låter som att någon är avundsjuk på dig, Johan.

Jag har inte blivit missnöjd med någon av de åtskilliga affärer du och jag gjort sedan du sålde ett JK till mig (2007?).

Edit - Föresten är det väl bra att Johan importerar lite gamla skitiga spel till Sverige. Då finns det ju chans att skaffa sig ett spel skapligt billigt om man är beredd att jobba lite.

Jag vet att en av köparna lade ner ungefär en dags arbete, köpte lite nya delar och gummin, och efter det hade ett riktigt fint spel.
« Senast ändrad: februari 02, 2013, 10:05:59 av DarthBoMan »
- I geek, therefore I am -
www.gamerworld.se - Där jag tar så mycket plats jag vill


stefanlord

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 782
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Har köpt ett flertal spel av johan oftast endast via muntlig beskrivning av spelet.

Har heller aldrig varit missnöjd


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Det är väl helt och hållet upp till säljare och köpare hur de vill att en affär ska se ut. Vill någon begära hutlösa summor för ett spel får han väl göra det. Jag ser annonser hela tiden med fantasisummor, men inte fan lägger jag ner tid och möda för att skriva till den säljaren för att förklara något som jag inte håller med om i hans bedömning. Jag skiter helt enkelt i att köpa och fnissar lite i mjugg.

Jag är imponerad av att du orkar besvara ett sådant mail. Alla sådana mail går direkt i papperskorgen hos mig.

För att besvara sakfrågan: Likaväl som att det alltid kommer att finnas vägpoliser som blockerar vänsterfilen för de tycker att de håller hastighetsgränsen och här ska inte jag komma och försöka köra om kommer det att finnas personer som har synpunkter på hur man gör när man säljer eller köper något. Dessa personer har helt enkelt för mycket fritid och går och irriterar sig på skitsaker som de inte har något med att göra.

Den erfarenhet jag har av dina affärer är väl att det inte finns någon som är missnöjd, vare sig med skick eller beskrivningar.


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Är man inte nöjd med beskrivningen så är det väl bara att fråga efter mer info eller... ?????
Förstår hans poäng !!?? men som sagt säljaren bestämmer ju pris och hade jag bott i närheten så hade jag nog köpt 2 av dom spelen....


Score

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 299
    • Visa profil
  • Stad: Kisa
Ja du johan du talar ju om vad du säljer å vilket skick det är det oseriöst nä. Om man vill handla å sälja spel är det väl ens egen ensak.Har bara handlat av dig en gång men skitnöjd med den affären.Bra pris lite fix alltså man förfinar spelet under längre tid bättre för plånboken, än att köpa färdiga perfekta spel till högre peng. Så går det ju till när man bygger upp samlingen.


GAM

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Jag har köpt två spel genom åren av dig Johan. Ett TOM och ett IJ. Skicket beskrevs bra, och priset motsvarade skicket - inga konstigheter alls! Dessutom tycker jag att du är snäll och trevlig utöver det vanliga, och till och med så sjysst att du råkade bryta sönder ramen runt dmd:n på ett fint Elvis för att ge mig en fin display! Utan att klaga eller bli sur!

Högsta betyg till Johan!

Med vänlig hälsning,
Gustaf i Gävle
"Var lampa har sin sockel!"


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag har nästan handlat av Johan. Spelet motsvarande inte det skick han hade blivit lovad av sin leverantör så han tyckte inte att jag skulle köpa det när det väl landade i Sverige. Han löste det ändå och jag fick pengarna tillbaka. Det låter väl inte som en oärlig person som medvetet säljer dåliga spel eller hur? Nä, Johan jag tycker inte att du ska ta åt dig av den där kritiken som helt klart är obefogad.

Hälsningar
Anders


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Alla som har tryckt upp tungan i arslet på vederbörande, måste få rabatt på nästa spel...Johan skriv ut lite rabattkuponger
Matchstick Pinball


Lunk

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Bara +++ till Johan.
Har köpt/bytt många spel med honom och han informerar alltid både om spelens plus och minus.
Minus-informationen är det ju tyvärr många säljare som missar.


DarthBoMan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
    • gamerworld
  • Stad: Täby
Fitzroy, ville du tillföra något till tråden, eller bara vara otrevlig? Har du någon erfarenhet av att handla med Johan så säg det, men att kalla oss, som står för att vi gärna dealar med Johan, för rövslickare känns väldigt onödigt.
- I geek, therefore I am -
www.gamerworld.se - Där jag tar så mycket plats jag vill


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
DBM: nej nej inga otrevlighets försök här inte,bara kvartövertolvlördagnatts humor.
Skulle givetvis petat in en liten smiley!

Om mailet är ett påhopp eller inte?

Vi har alla olika värderingar och synsätt, så personligen hade första mejlet hamnat i papperskorgen och min dyrbara tid sparad till annat.
« Senast ändrad: februari 03, 2013, 12:56:41 av fitzroy »
Matchstick Pinball


Tags: