Forum > Hårdvara

jag kan ej sänka volymen på spelet [getaway]

<< < (2/4) > >>

INK:
Alla som spelat ett flipper utan volym vet varför, men samtidigt är det lite lustigt tänkt av WMS, ja.

Sonar:
Jag har slagit ihop trådarna som råkades skapas.

Tycker detta är en så pass vanlig fråga så jag klistrar denna tråden i hopp om att det hjälper någon som inte känner till problemet i framtiden :-)

Tar bort getaway i rubriken också, eftersom detta täcker många fler spel än så

ELF:
Misstänker att det är tänkt som en slags attract-sound som inte den okunnige skulle kunna stänga av alltför enkelt.

Wargen023:
Jag provade spela flipper utan volym och det gjorde ingen skillnad i insikt om varför denna funktion fnns, det var ganska angenämt att spela utan volym av flera skäl.

Dels gav det en bättre uppfattning om exakt vad som händer med bollen, små studsar på spelplanen, skillnaden mellan en helt ren träff och nästan ren träff i rampen hörs väl etc. Det händer massor av små saker som hörs mer än de syns.

Sedan är det intressant hur mycket ljudeffekterna påverkar mentalt, spelar Fish Tales som är ganska fokuserat kring timade skill shots, Jackpoten och monsterfisken blir mycket enklare utan den stressande musiken.

Givetvis hör musik och stressande effekter till, men det var utvecklande att spela helt utan.

INK:
Att spela flipper utan ljud är som att ligga med en stum tjej. :-P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion