Frispel

sedan 2001

"Reparatör" i medlemslistan

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
« Senast ändrad: december 12, 2013, 06:51:20 av Borttagen »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Intressant tanke. Man kanske kan ha en kryss ruta i inställningarna som man kan kryssa i om man kan tänka sig att hjälpa folk som bor i närområdet med att meka eller liknande. Detta visas sedan på medlemlistan bl.a.

Hör gärna åsikter på detta också, tycker spontant det låter som bra idé.

:-)


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda

larsson

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 922
    • Visa profil
  • Stad: Motala

matsholmquist

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 968
    • Visa profil
  • Stad: lindome
Låter jättebra, tycker jag.

Jag tror att fler skulle våga köpa ett flipperspel, om de bara vet med sig, att det finns någon i deras närhet som vid behov kan hjälpa dem.


DarthBoMan

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 71
    • Visa profil
    • gamerworld
  • Stad: Täby
Det är ju en jättebra idé! I alla fall för oss gröngölingar.
- I geek, therefore I am -
www.gamerworld.se - Där jag tar så mycket plats jag vill


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Bra och mindre bra....Tycker väl att tanken är bra men finns så mycket om det mesta här så vill nog se lite problem och lösningar i forumet. Läser nog det mesta det skrivs om här inne med stort intresse. Alltid lär man sig något. Läste någonstans på ( tror det var det danska) ett forum att dom skulle ha en typ workshop i meckaflipperkurs. Du kunde tom ta med ditt eget som du hade strul med. Typ meka själv fast med ett par personer som kunde guida dig hur du ska göra. Jag själv hadw defenetivt behövt en mäta el och lödkurs..  :-)


HAM

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 77
    • Visa profil
  • Stad: bromma
Tycker det är en strålande ide, problematiken jag tror kan finnas är att i stora områden som Stockholm ex så kanske det blir så att den flipper kunniga "meck" personen blir ner dränkt i förfrågningar.

Är nog bättre att låta personer själva kliva fram och erbjuda sin hjälp än att man ständigt får tacka nej, pga för hinnder , ork eller lust brist.

Har själv väldiga problem med att folk frågar mig frågor vart jag än är som berör mitt expertis område dvs kost och träning.

Mvh
Hampus


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda
Klart ingen annan än sig själv skall kunna kryssa i att man gärna mekar med spel och att man ev.kan hjälpa andra.

Blir det anstormning med frågor kanske man kan kryssa av sig igen.


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Man borde också kunna ange hur mycket reparatör man är på en 1-5 skala där 1 betyder ungefär "Kan ta av glaset, putsa spelplanen och byta gummiband" och 5 "fixar det mest"


Bundy

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 678
    • Visa profil
  • Stad: Sandviken
Bra tanke, problemet är att kunskapsnivån kanske varierar för olika typer av spel.
Man skulle i så fall också behöva kunna ange nivå kopplat till typ av spel, EM, WMS, STERN, SEGA osv.
Quit playing with the clock!


Tags: