Frispel

sedan 2001

AC/DC LE & Premium fraktinfo

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1443
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Purre: Jag tycker om spelet. Har inte testat pro men den kritik jag har sett i form av sdtm från bumprarna känns obefogad (det ska väl inte vara någon skillnad mellan versionerna på den punkten). Klockskottet är ett av de bästa i flippervärlden. Att skjuta från kanonen->drain är inte heller jättevanligt. Kanske är skillnad på drop- och standup targets där.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Drop targets till outlane var väldigt vanligt i går ihop med Dödsklockan när vi spelade.  :-)


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
F ö får man se till att kläppen i klockan sitter fast ordentligt. Den gängade ur sig idag och fastnade efter ett tag mot spelplanen.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Ett vanligt förekommande fel som borde få en ballsave i mjukvaran, är när man skjuter med kanonen på droptargeten i mitten, som då ofta är den man ska träffa, får en studs tvärs över spelplanen och sen en studs rätt ner i vänster outlane.
Man ska fanemej inte bli straffad med ett rinn när man träffar det man ska träffa. Jag ska klaga på en del, bl a detta, när jag träffar Gary Stern på Workshopen. Lyman håller väl fortfarande på en del med mjukvaruförbättringar.
Det borde vara en smal sak att lägga in en kort ballsave a la IJ targets, om man träffar rätt tavla och får ett rinn i vänster outlane.

Angående Hells bells så finns det flera saker som skiljer mellan pro och premium. Pro har en rak vägg (den som vetter mot vänsterrampen) den slutar uppe vid den fasta tavlan. Premium Har en bruten vägg. Den nedre delen av väggen är i en lite annan vinkel, troligen för att de kulor som kommer förbi klockkläppen, lättare ska rinna ut i sidogången under vänsterrampen.
Sen är det en kopp högst upp istället för en fast tavla. Jag upplever inte att Premiumversionen har samma SDTM problem som Pro.
Premium har inte den styrfjäder som Pro har vid utloppet från bumprarna. Det känns inte som att den behövs på premiumversionen.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Efter en veckas intensiv spelande på mitt BiB...
så växer spelet hela tiden,har hittat mina favorit modes
i Warmachine och Whole lotta rosie.

Nedre spelplan är tyvärr en besvikelse i både poäng,fun & utseende
(Jag vet att jag var lyrisk till Flames-temat,my bad :-(  )

Vä outline slukar för ofta kanon skottet precis som Danne beskriver,samt att TNT kexen är livsfarliga att skjuta från vä flipper.

Trots sin studsighet så börjar jag få kläm på nudgandet även under kanon in/outlines

Klockpendeln(Hells Bells) är klockren i både spelbarhet och framförallt ljud, samt drainar inte alls så mycket som jag trodde.

Sen tycker jag Richie's prat är ganska underhållande

Summa Sumarum...

Bäst = Hells Bells Klockan i alla delar samt smattret i spinnern, även backhand skotten känns fina till båda ramperna.

Sämst = Vä Outline suger för mycket, undre spelplanen en besvikelse.

OCH Ljudet & Ljuset är överlägset bäst!

But then....
who am I to talk the talk, when I haven't walk the walk ;-)
Matchstick Pinball


ARE

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 941
    • Visa profil
  • Stad: OSLO
(BiB)
Med unger i hus som sover ikke så langt unna så har det ikke blitt så intens spilling ennå.

Har spilt litt på min og reagerer også på canon HIT -> outlane. Syntes i grunn outlanes er veldig store selv på factory-settings (midtstilling).. ballen renner lett ut, uten å stusse i det hele tatt.

Ellers så har jeg ikke helt fått tak på reglene, jeg gjør som jeg alltid har gjort - spiller for å lære, evt bruker instruction card. Dette er det som gir mest for meg, dvs jeg liker å utforske. Men på dette spillet tror jeg nok jeg må lese litt om reglene.

Dette syntes jeg i grunn er en svakhet når spillet skal plasseres ut, instruction card syntes jeg avslører alt for lite om hva man kan få til.

Fargene fra led er fantastiske, hele spillet skifter "setting", og det merkes veldig godt når man spiller.

Lyd er fantastisk, men det virker umulig å få musikken høyere og sound effects lavere. Skal man ha skikkelig høy lyd for å nyte mysikken så blir man samtidig voldtatt av sound effects...


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
Spelade bible versionen i ett par timmar igar. Det ar den snyggaste versionen tycker jag.

Angaende kanon till drain sa har jag bytt strategi. Om song jackpot inte ar vard mer an 5-10 miljoner sa brukar jag skjuta pa klockan med kanonen. Det blir en sakrare retur., om det inte ar borjan pa multiboll givetvis.


Tags: