Frispel

sedan 2001

Ny plats för annonser - SFS Marknad

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Får fundera lite på det, rent tekniskt är det nog inte så svårt men just att göra det på ett snyggt användbart sätt kräver lite mer fundering :-)


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
Jag tycker att det är rörigt med forum och marknad, svårt att få en överblick över vad som har hänt och vad som köps/säljs på samma gång.
Tycker att den nya meny'n 'marknad' är urkass, men det är säkert en vanesak som man vänjer sig vid men just nu känns det bara fel och omständigt, men det kanske reeder ut sig, om inte annat får jag väl komma med lite konstruktiva förslag ;)


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tycker att den nya annonsavd. är det bästa som hänt här på SFS sedan Maj 2005.

Väldigt bra med en egen avd. för annonser - som inte ligger inne i själva forumet.

Jag förmodar att de gamla annonsrubrikerna (och alla gamla annonser däri) senare försvinner eller flyttas till ett arkiv.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Är det verkligen det bästa som hänt på 7 År...?
Jag har bara varit aktiv  här i drygt ett år..

Och det bästa för mig har varit DAH:s alla tips här--samt INK;s tips & alltid hjälpande goda råd...
Matchstick Pinball


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Jag tycker den är bra men varför köra den gamla parallellt? Stäng ner den gamla direkt så folk lär sig för de postar ju fortfarande där...
Har inte vant mig vid det nya upplägget med allt under varandra. Jag tycker det är snyggare och lättare att läsa som det ser ut i de vanliga forumen med användarinfo till vänster om textmassan i inlägget.
« Senast ändrad: april 06, 2012, 03:04:02 av kniven »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Håller med Cocs att nya marknaden är bra.
Bra jobbat, Sonar. :-)
« Senast ändrad: april 06, 2012, 03:24:17 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Det är kanske lite klurigt i en övergångsperiod då det finns "aktiva" annonser i de gamla avdelningarna, men man kanske kan spärra möjligheten att lägga upp nya trådar där så att vi sakta men säkert styrs över till den nya avdelningen? Tycker för övrigt att marknaden är en bra funktion som Sonar ska ha stort tack för.


HasseC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
  • Stad: Nyköping
Jag vet inte hur andra läser forumet men varje gång jag går in så läser jag under alla rubriker och går in på nästan alla nya inlägg. För mig är flera delforum därför bara negativt. Det bästa för mig vore ett enda forum där folk lyckades sätta bra rubriker. Nya marknaden har enbart lett till att jag måste gå in på ytterligare en rubrik för att hänga med.
En del andra forum som jag besöker har en funktion där man kan få upp alla trådar listade efter när de senast ändrades på en sida. Den funktionen önskar jag på sfs.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
fitzroy

:-)

Visst är det så att DAH & INK är det bästa som hänt hela tiden under 7 år.

Tänkte inte på det, för jag var så uppspelt över den nya annonsavdelningen.

Glad Påsk!

COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


fitzroy

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1825
    • Visa profil
  • Stad: Bankeryd
Japp,
DAH & INK och den gamla påskkärringen Stone :-)
Matchstick Pinball


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Är lite blandade åsikter här ovan, försöker svara lite mer generellt här men om någon tycker att jag ignorerat deras fråga så får ni gärna ställa den igen :-)

Vad det gäller säljes köpes delarna i forumet så ville jag ha en övergångsperiod främst för att de som nyligen lagt in annonser inte skulle känna sig nerstängda och överkörda. Sen om folk postar nya annonser i dessa delforum fastän jag skrivit att de läggs ner till ett visst datum, då får man skylla sig själv.

Tanken här har varit att annonsdelen ska vara tydligt skild från forumsdelen och att man ska slippa diskussioner om allt mellan himmel och jord som inte har med just den specifika annonsen att göra.

Om man inte är intresserad av att köpa eller sälja något just nu så ska man ju kunna ignorera "marknad" delen av sfs. Sen om ens egen nyfikenhet tar överhanden och man måste läsa allt nytt så får man gilla läget :-)

Att arbeta fram en smidigare och mer hanterbar version av "senaste nytt", där man kan få en snabb överblick och kanske inte behöva gå in i alla delforum och marknadsdelar, är nog något jag ska kika på framöver. Har en del andra sfs grejer som ska fixas först men det här är helt klart något som inte ska sopas under mattan.

:-)


MungoBBQ

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 274
    • Visa profil
  • Stad: Hässelby
Sonar, jag föreslår att "Säljes" och "Köpes" i marknaden byter namn till "Säljes (flipperrelaterat)" osv, eller liknande, för att förtydliga vad som ska ligga var?

Erbjuder mig också som programmeringshjälp om du behöver resurser i den avdelningen.


cl65

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Sverige
Sonar: Hur blir det med all rolig historik från Köpes och Säljes/Bytes nu när du stänger dessa?
"It's a great day for jousting!"


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
MungaBBQ: Det har kommit några förslag på namnbyte på kategorierna men erfarenheten säger mig att långa beskrivande namn inte alltid är bättre än korta namn som är väl valda.

Det hänger mycket ihop med hur plottrigt det blir och att människor sporadiskt ignorerar information när det är "stökigt".

Men hållning just nu är om det inte är massa annonser som ligger fel så tyder det väl på att nuvarande kategorinamn med tillhörande beskrivningar fungerar.

Vad gäller programmeringshjälps erbjudandet så får jag börja med att tacka för erbjudandet. Har haft svårt att få till givande samarbeten vid tidigare försök med andra personer så jag är lite reserverad till att försöka igen. Kanske mest är mitt fel men likväl så har det kostat mer i energi än vad det givit i resultat. Det är programmering jag tänker främst på, mitt samarbete med Grandelius där han skötte grafiken och jag programmeringen gick ju väldigt bra.
« Senast ändrad: april 13, 2012, 11:17:59 av Sonar »


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
CL65: Det är många som gillar historiken som finns i köpes och säljes delen och jag har väl tänkt att låsa de forumen från nya inlägg och sedan skapa en form av arkiv där de finns och går att läsa som tidigare.

Har inte tänkt klart alla detaljerna där men inga inlägg kommer att försvinna.

:-)


Tags: