Frispel

sedan 2001

Ny plats för annonser - SFS Marknad

MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Men jag förstår inte varför en annons ska betraktas som gammal/inaktiv bara för det gått en viss tid. Jag har haft en köpesannons i 3 1/2 år som i allra högsta grad har varit aktuell för mig,  även om jag inte har bumpat den regelbundet. men för två veckor sedan hittade jag backglaset jag har sökt, idag kom paketet.

http://www.svenskaflippersallskapet.com/forum.php?action=showt&t=10506&p=0#new

Vissa saker tar tid att hitta, som backglas till Viper.

EDIT: denna annons ligger i den gamla forumsdelen för annonser.
« Senast ändrad: december 21, 2012, 18:30:16 av MS »


stubben

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Stubbens
  • Stad: Hallstahammar
Crazy John:
Autogenererat mail för att hålla annonsen vid liv, ungefär samma tanke som jag hade.

DAH:
Ok, om man nu måste leta efter någon gammal annons så funkar det ju lika bra att leta i arkivet, eller hur?
Du har ju bumpat annonser ett antal gånger för att dom har halkat ner på sidorna, så vad jag kan förstå så borde du inte ha nåt emot att gamla annonser försvinner till ett arkiv och att aktuella annonser ligger kvar på annonssidorna.

kniven: Mmm, precis min tanke. Du blir påmind med ett autogenererat mail. Om man inte återaktiverar via länken, ja då blir annonsen inaktiverad.

MS: Näe, där är vi två. En köpes/säljes annons är ju precis som Crazy John skriver aktuell tills man har hittat/sålt varan. Ibland går det på några dagar, ibland tar det månader eller rentav år.

Sonar:
Att hålla kvar gamla halvsynliga annonser i marknaden bara för att ha nån form av historik, anser åtminstone jag som ett oerhört slöseri att använda en annonssida.
Annonserna bör finnas kvar tills dom inaktiveras av säljaren tills man har sålt/köpt varan man annoserar/söker. Vill man leta efter gammal information, så gör man det i ett arkiv.
Inaktuella annonser har som sagt ingen funktion på själva annonssidan.


Tags: