Frispel

sedan 2001

Borås Pinball Classic Open 24-26 februari 2012

INK · 285 · 40472

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Givetvis vann REY enhands x2.  :-)

Main:

1. MIK
2. IFK
3. JOE
4. PFJ

Side:

1. PFJ
2. MCR
3. IFK
4. LOP

Mer följer...

Nästa gång kanske man ska utse en reporter?


ellroy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
  • Stad: Rävlanda
Ingen skam att åka ut mot vinnaren således...

Tack till INK för ett bra arr.
För egen del så gick det långt över förväntan, det verkar som att classic är min grej. =)


GTO

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 497
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
Stort tack till INK och medhjälpare för ännu en trevlig tävling.
Bra arr. och bra skick på alla spel.

Stort grattis till den oväntade vinnaren Mikael


LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Det trodde jag också i somras efter två snabba classics-vinster, men i helgen visade det sig att det inte var så.

Några extra bra grejer med helgens tävling som jag tycker:
- Skicket på spelen. Överlag mycket bra, åtminstone på de spel jag spelade.

- Spelsystemet med förutbestämda/lottade spel redan från början. Att välja spel resulterar ofta i att samma spel spelas gång på gång och leder ofta till för stora fördelar samt tristess.

- Jag tror det börjar ta sig mer och mer med delegeringskunskaperna.


Och så ett par lite sämre grejer:
- Resultatrapportering till utanför lokalen. Vore svingrymt om det gick att se resultaten som finns lokalt på skärmar även på internet. Gäller för övrigt många tävlingar.

- Tiltarna var kanske lite väl snälla ibland. En slidesave på 20 cm bör det definitivt vara tilt på tycker jag. Vet att du vill ha rätt snälla tiltar men jag tycker nog de kan stramas åt en del.

Men överlag ett helt klart mycket bra arrangemang!


agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge

agassi1970

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1080
    • Visa profil
  • Stad: Harplinge
Förrensten, ingår det ett litet slutspelsträd i mer följer? Det hade varit skoj att se.
Stay cool, Daddy-O


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Varför inte?

LOP: Det var alltså inte helt illa med lottade spel och ett förprintat slutspelsträd (tips från IFK) - 2 timmars jobb på lördagsnatten gjorde mig i stort sett arbetslös på söndagen.  :-)

Det var många som drog små strån till stacken under helgen. En del matade in poäng, andra tömde papperskorgar och kokade korv medan en tredje kikade lite på något krånglande spel - ni vet alla vem ni var.

Dessutom hade jag gott om hjälp innan tävlingen i år - över 1000 timmar är nerlagda på spel, pappersarbete och planering. Samt många tusenlappar i delar förstås. Men det är värt arbetet när folk gillar vad vi gör.

Vad det gäller liverapportering så kommer DIE att installera en server snart och så får vi se om det funkar (som på SM 2010). Problemet är att jag lånar nätkontakt under själva tävlingen, men det kan nog funka med lite meckande.

En del tiltar bland de 24 tävlingsspelen hade nog inte blivit 100% justerade eller rengjorda (t.ex. HGToT).


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Kanske ska tillägga att GTO vann den fina flipperboken som P4P skänkt som pris i tipspromenaden. Det var skiljefrågan som avgjorde mellan honom och DAH. 7 rätt av 10 fick dessa två äldre herrar.  ;-)

Sedan har jag ett par presentkort från Slam Tilt som lottades ut på startnumret. Mail kommer till er som inte var på plats.

Till sist så utdelades ett tröstpris till JAG (inte Jukebox-Janne) som intog sistaplatsen i huvudtävlingen efter att ha varit lite för lite kompis med tiltarna – en Pinball 101-DVD kommer nu att hjälpa till med att förbättra hans förståelse för denna funktion.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
LOP: Eller tänkte du på TRON? Vet inte riktigt vad som hänt där sedan jag hade spelet hemma - jag lovar dig att den tiltade ordentligt då.  :-)

Får kolla med JG eller DIE om de ställt om den innan tävlingen.


DIE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 425
    • Visa profil
  • Stad: Sandared
Tilten på TRON tycker jag var okej vid speljusteringen. Det finns ju spelare som är duktiga på att flytta runt spelen utan att tilta, och Jongma hör nog till den kategorin.

Men, jag hoppas ingen tyckte "sidospelen" hade allt för snäll/elak tilt utan att man kunde jobba lite lagom med dem i största allmänhet :)


JPM

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 524
  • veni vidi vomui
    • Visa profil
  • Stad: Skepplanda

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

LOP

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1444
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tänkte främst på Tron men som du säger kan det mycket väl varit en skicklighetsommöblering. Sen var det Harlem då men där var det ett oxidproblem visade det sig. Det tredje jag tänkte på var Addams vars ena bakre ben stod på en träplatta som det ramlade av. (Tilt). Men under nästa kula lyckades vi välta tillbaks spelet och lyfta upp det för att få tillbaks plattan utan varning.

Men hela grejen är ju egentligen bara en åsikt. Jag är helt enkelt vän av lite strängare tiltlod.


WOLFBACK

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 398
    • Visa profil
  • Stad: LAHOLM
WINNER BPCO 2012 MAIN
Tack INK+medhjälpare en för mej väldigt väl genomförd tävling.Utan ert och deltagarnas intresse för flipperspel skulle vi aldrig kanske träffas likasinnade med samma förväntan att få möjligheten att tävla och byta erfarenheter INK:en har gjort denna helg till en att minnas för många.Bra skick på spelen,problem som fixades direkt,nära till käk,hotell m.m Vill även passa på att tacka alla på LPA i LUND samt "GTO" för alla gånger som ni ställer upp som stöd.

m.v.h MIK


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Tackar, men i år har vi varit ett helt gäng (JT, ZEB, JG, KO, STN samt drop-ins som t.ex. RLN, CGJ, FDM och HEL) som dragit strån till stacken.

Du glömde förresten dina extra tröjor!

Just det, MLI har städat hela lokalen.  :-)
« Senast ändrad: februari 27, 2012, 17:30:18 av INK »


Tags: